producenci i rynek

Kia Optima Hybrid debiutuje w cenie od 114 900 zł

Kia wprowadza do oferty nową wersję Optimy. To wersja hybrydowa, która sprzedawana będzie u nas w cenie od 114 900 zł. Koreańczycy chwalą się, że to pierwszy taki model w segmencie D. Do dyspozycji kierowcy jest w sumie 190 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego, a obiecywane spalanie ma wynieść 5,3 l/100 km.

Kia Optima Hybrid wyróżnia się zmodernizowanymi pod kątem aerodynamiki zderzakami, progami i spojlerem bagażnika. Nowa jest również osłona chłodnicy, z aktywną przesłoną, zamykającą się wraz ze wzrostem prędkości. Całości dopełniają zmienione, aluminiowe obręcze, oczywiście o aerodynamicznym kształcie. We wnętrzu znajdujemy specjalny zestaw wskaźników, ‚Supervision Instrument Cluster’, prezentujący pracę zespołu hybrydowego, nową konsolę centralną oraz nowy wystrój siedzeń i paneli drzwi.

Napęd hybrydowej Optimy tworzą: 2-litrowy motor benzynowy (150 KM, 180 Nm) i silnik elektryczny (40 KM, 205 Nm). W sumie do dyspozycji kierowcy są 192 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego, napędzające przednie koła poprzez 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów bez tradycyjnej przekładni hydrokinetycznej. Według producenta auto osiąga ‚setkę’ w 9,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 192 km/h. Układ hybrydowy działa automatycznie, a energia magazynowana jest w litowo-polimerowych bateriach.

Ruszając z miejsca, Optima Hybrid korzysta z napędu elektrycznego (Electric Mode) w zakresie prędkości do 100 km/h. Wraz ze wzrostem prędkości jazdy, hybrydowy rozrusznik (HSG) uruchamia jednostkę spalinową, pozwalając jej na przejęcie napędu samochodu. W tym momencie jednostka elektryczna przełącza się w tryb hybrydowy i pracuje jako napęd wspomagający (podczas intensywnego przyspieszania lub jazdy pod górę) oraz generator prądowy (podczas spokojnej jazdy lub hamowania), ładujący w miarę potrzeby baterie.

Jak to zwykle u Kii bywa, podstawowa wersja wyposażeniowa oznaczona jest literką M. Auto nią oznaczone wyposażone jest seryjnie m.in. w: 6 poduszek powietrznych, pakiet bezpieczeństwa (m.in. EBD, ESC, TSC itp.), automatyczne światła mijania z czujnikiem zmierzchu, tylne reflektory z diodami LED, czujniki parkowania z tyłu, szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, automatyczną klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, skórzane wykończenie kierownicy i gałki skrzyni biegów, a także radio CD/MP3 oraz 16-calowe alufelgi. Tak wyposażony model wyceniono na 114 900 zł.

Bogatsza wersja to odmiana L. Tutaj dodatkowo zyskujemy m.in. tapicerkę skórzano-materiałową, fotel kierowcy wentylowany, przednie siedzenia podgrzewane, zestaw multimedialny z nawigacją, 7-calowym ekranem dotykowym, radiem CD/MP3 firmy Infinity i Bluetooth, a także 17-calowe alufelgi. Tę wersję wyceniono na minimum 125 900 zł.

Najbogatsza odmiana oznaczona jest jako XL. Tutaj, oprócz opisanych wcześniej dodatków, możemy liczyć m.in. na: w pełni skórzaną tapicerkę, podgrzewaną kierownicę i tylną kanapę, regulowany elektrycznie fotel pasażera, system kontroli ciśnienia w oponach oraz zestaw kameralnego podświetlenia wnętrza (podświetlane kieszenie w drzwiach i schowek w dolnej części konsoli centralnej). Chcąc posiadać tak wyposażone auto, w salonie musimy zostawić minimum 130 900 zł.