producenci i rynek

Kia Optima po liftingu debiutuje w cenie od 84 900 zł

Dwa lata po debiucie w Europie Kia Optima została poddana liftingowi. Model ten właśnie trafia do polskich salonów sprzedaży. Auto dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia i z dwoma silnikami do wyboru. Jego ceny zaczynają się od 84 900 zł. Czy wzbudzi większe zainteresowanie niż poprzednik?

Kia Optima to ciekawe auto, ale nie znalazła zbyt wielkiego uznania w naszym kraju. Producent liczy, że odnowiony model zyska większe zainteresowanie ze strony klientów. Z zewnątrz dostrzeżemy zmodyfikowane zderzaki, światła z LED-owymi diodami, przeprojektowaną klapę bagażnika oraz nowe wzory 17- i 18-calowych alufelg.

Komu mało może sobie zafundować pakiet Touring, w skład którego wchodzi nowy grill, chromowana listwa dolnego wlotu powietrza, 18-calowe alufelgi, tylny dyfuzor oraz spłaszczona u dołu kierownica. Całość wyceniono na 3000 zł w odmianie L i 2000 zł w wersji XL. We wnętrzu poprawiono wykończenia, zmodyfikowano zegary oraz poprawiono wyciszenie kabiny.

Do napędu auta służą dwie jednostki napędowe. Wielbiciele motorów benzynowych mają do wyboru silnik 2.0 o mocy 165 KM i 196 Nm momentu obrotowego. Diesel reprezentowany jest przez jednostkę 1.7 oddającą w ręce kierowcy 136 KM i 325 Nm. Seryjnie współpracuje z nimi 6-stopniowa skrzynia manualna, a za 5500 zł możemy dokupić automat, również 6-biegowy.

Podstawowy wersja wyposażeniowa oznaczona jest jako M. Decydując się na nią zyskujemy m.in. 6 poduszek powietrznych, wszystkie szyby regulowane elektrycznie, tylną szybę podgrzewaną ze sterowaniem czasowym, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka, wielofunkcyjną kierownicę, skórzane wykończenie kierownicy i gałki skrzyni biegów, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, elektryczną regulację odcinka lędźwiowego fotela kierowcy, radio CD/MP3 oraz 16-calowe alufelgi. Tak wyposażony model kosztuje 84 900 zł (2.0) lub 89 900 zł (1.7).

Kto uważa, że opisane wyposażenie to za mało, może się zdecydować na odmianę L. Tutaj dodatkowo wyposażenie wzbogaca się m.in. o: czujniki parkowania z przodu i tyłu, tapicerkę z elementami ze skóry ekologicznej, fotel kierowcy regulowany elektrycznie z funkcją pamięci, podgrzewane przednie fotele, czujnik zmierzchu i deszczu oraz 17-calowe alufelgi. Chcąc stać się właścicielem tak wyposażonego auta musimy zapłacić 89 900 zł (2.0) lub 94 900 zł (1.7).

Najbogatsza wersja oznaczona jest jako XL. W jej przypadku wyposażenie auta dopełniają m.in. ksenonowe reflektory, system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, nawigacją i radiem Infinity, system otwierana i uruchamiania auta bez kluczyka, tapicerkę skórzaną, 18-calowe alufelgi, podświetlane, chromowane nakładki na progi, a także aluminiowe nakładki na pedały. Tę wersję wyceniono na 106 900 zł (2.0) oraz 111 900 zł (1.7).

Zainteresowani nabyciem pojazdu już teraz mogą składać zamówienia. Jest jednak jedno „ale”. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów dopiero w kwietniu przyszłego roku.