producenci i rynek

Koniec sprzedaży Hondy Civic Type R

Wielu z fanów motoryzacji narzeka na ekologię. Mają oni wiele argumentów przeciw niej, a ostatnimi czasy zyskują kolejne. Bo oto niedawno Mazda zapowiedziała zakończenie sprzedaży w Europie modelu RX-8. Teraz ten sam los czeka Civica Type R. A wszystko z powodu ekologii.

A dokładniej rzecz biorąc, przepisów normy emisji spalin Euro 5. Zawarte w niej restrykcyjne minima nie pozwalają od początku przyszłego roku oferować pojazdów nie spełniających jej kryteriów. A producentom w niektórych przypadkach nie opłaca się kosztowna zmiana i dostosowanie jednostki napędowej do wymogów normy. Taniej jest zaprzestać sprzedaży konkretnego auta.

Tak też dzieje się w przypadku Hondy Civic Type R. Lakoniczny komunikat koncernu głosi, że z powodu wprowadzenia opisywanej normy do końca roku firma zaprzestanie sprzedaży w Europie swojego sportowego kompaktu. Przypomnijmy, że to jeden z ostatnich modeli, który osiąga swą moc bez pomocy kompresorów, turbosprężarek i innych wynalazków techniki.

Fani cenią ten model m.in. za to, że zarówno moc, jak i maksymalny moment obrotowy osiągane są w wysokich partiach obrotów. Jednostka napędzająca auto osiąga moc 201 KM i 193 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W Polsce Civica Type R można kupić za 103 300 zł. Fani pojazdu powinni się spieszyć.

Jak zapowiedział producent, na razie nie jest planowany żaden następca. Fabryka w Swindon, która produkuje ten model, nie zaprzestanie jego wytwarzania. Gotowe auta będą trafiać na inne rynki, m.in. do Australii i Afryki.

Dyskusja

komentarzy