Mercedes-Benz SL 63 AMG w dwóch specjalnych odsłonach

Mercedes-Benz ledwo co odniósł sukces w Mistrzostwach Świata Formuły 1, a już prezentuje unikalne odmiany swojego flagowego roadstera SL 63 AMG. Auta zostały zaprojektowane przy udziale kierowców, Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga. Co charakteryzuje oba pojazdy?

Mercedes-Benz SL 63 AMG w wersjach opracowanych wspólnie z dobrze znanymi kierowcami Formuły 1 będzie charakteryzował się przede wszystkim swoją unikalnością. Oba warianty powstaną w liczbie 19 egzemplarzy, co odpowiadać ma liczbie torów wyścigowych. Każdy z nich będzie się też od siebie różnił.

Fani sportów motorowych pewnie to wiedzą, ale dla pozostałych warto przypomnieć, że rywalizacja między Lewisem Hamiltonem i Nico Rosbergiem przyniosła im łącznie 16 zwycięstw podczas 19 wyścigów w sezonie, co dało im dwa pierwsze miejsca na podium, a samemu Mercedesowi zagwarantowało mistrzostwo konstruktorów.

Pierwszy wariant roadstera przygotowany został we współpracy z mistrzem świata, Lewisem Hamiltonem. Samochód oddaje jego charakter oraz zamiłowanie do blasku fleszy. SK 63 AMG przygotowany przez niego został pokryty czarnym lakierem designo night black magno. Widoczne są również złote akcenty na błotnikach i zderzakach samochodu. Rury wydechowe zostały natomiast wykonane z przyciemnionym, chromowanym wykończeniem. Kolorystyka wnętrza jest identyczna. Wewnątrz widoczne są przede wszystkim czerń i złoto, a to za sprawą skórzanej tapicerki nappa w kolorze czarnym, zdobionej złotymi przeszyciami. Kokpit również został obszyty skórą i ozdobiony charakterystycznymi złotymi akcentami.

W kontraście natomiast stoi pojazd przygotowany przez Nico Rosberga. Karoseria jego SL-a została pomalowana białym lakierem designo cashmere white magno, a poszczególne zdobienia, w postaci klamek, płetw wlotów powietrza, wkładki przedniego zderzaka, felg oraz spojlera tylnej klapy, mają odcień grafitowy designo himalayas grey. Rury wydechowe natomiast wykończone zostały w sposób analogiczny do wersji Hamiltona. Wnętrze, podobnie jak u rywala, jest kontynuacją barw nadwozia. Fotele, kierownica, boczne podszybia, a także górna część deski rozdzielczej zostały pokryte grafitową skórą z bazaltowymi przeszyciami. Dolne partie kokpitu, konsola środkowa oraz panele drzwi zostały z kolei pokryte białą skórą nappa. Wszystko to dodatkowo zdobione jest białymi listwami.

Jak przystało na samochody kierowców wyścigowych, obie wersje zostały uzbrojone w potężne silniki, które charakteryzują się pojemnością skokową 5,5 litra (AMG V8 biturbo) i mocą maksymalną 585 koni mechanicznych. Moment obrotowy tej jednostki napędowej wynosi 900 Nm i pozwala rozpędzić samochód do 300 km/h.

Także wyposażenie można nazwać mistrzowskim. Obydwie wersje specjalne otrzymały bowiem pakiet kierowcy AMG, systemy wspomagające bezpieczeństwo, sportowe zawieszenie AMG, sportowe fotele AMG, dach panoramiczny z funkcją przyciemniania, układ ogrzewania okolic karku, a także nagłośnienie Bang & Olufsen BeoSound AMG.

Powstanie jedynie 19 czarnych i 19 białych roadsterów z kolekcjonerskiej edycji World Championship 2014 Collector’s Edition. Każdy z nich z dedykowany jest jednemu z 19 torów i posiada schemat trasy wyhaftowany na dywanikach, a także grawerowany na konsoli środkowej oraz na kluczyku. Auta dostępne są wyłącznie dla członków Mercedes-Benz Circle of Excellence. Do samochodów dodane zostaną także specjalne prezenty w postaci kasków noszonych przez Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga, limitowane zegarki IWC Ingenieur, album z autografami kierowców oraz zaproszenie na rozpoczęcie kolejnego sezonu wyścigów.

Początkowo Mercedes-Benz SL 63 w limitowanej edycji sprzedawany ma być w parach. Ma to obrazować zespołowy charakter wyścigów. Cena obu pojazdów została ustalona jako 629 510 euro. Z czasem natomiast możliwe będzie nabycie wyłącznie jednego egzemplarza, którego cena wyniesie 320 110 euro.