producenci i rynek

Milion w siedem lat. Seat Leon bije rekordy sprzedaży

Trzecia generacja Leona wjechała na rynek w 2012 roku i szybko stała się ogromnym przebojem.

Stylowy? Owszem. Sportowy wizualnie? Jak najbardziej. Dobrze wyposażony? Też. Seat Leon trzeciej generacji okazał się być strzałem w dziesiątkę. Hiszpańska marka (a w zasadzie niemiecka) stworzyła bardzo przyjemne auto, składając je z klocków Volkswagena. Jest więc dużo nowoczesnych rozwiązań, w tym „przełomowe” na tamte czasy ledowe światła, a pod maską znajdziemy szeroką paletę silników.

I te wszystkie elementy sprawiły, że Leon stał się hitem. Potwierdza to milion sprzedanych egzemplarzy – a tempo nie maleje, nawet przy nowej generacji na horyzoncie. Co ciekawe Polska jest jednym z najlepszych rynków dla tego auta (konkretniej rynkiem numer 7) – sprzedano u nas blisko 26 000 Leonów. Wiele z nich to sportowa wersja Cupra, która w zależności od rocznika oferuje od 290 do 310 KM mocy, co czyni ją jednym z przystępniejszych hothatchy.

Premiera najnowszego wcielenia Seata Leona powinna mieć miejsce na początku przyszłego roku.

Dyskusja

komentarzy