producenci i rynek

Nowoczesne technologie sprawiają dużo problemów. Tak wynika z raportu J.D. Power

Audio, komunikacja, rozrywka, nawigacja – te dość oczywiste elementy wyposażenia samochodu wciąż bywają bardzo problematyczne dla użytkowników.

J.D. Power opublikowało raport, w którym zaprezentowano wyniki analizy problematyczności poszczególnych nowych rozwiązań stosowanych w samochodach. Wydawać by się mogło, że w 2019 roku nic nas już nie powinno zaskakiwać. Tymczasem okazuje się, że tak zwany obszar ACEN (audio, komunikacja, rozrywka, nawigacja) wciąż potrafi zawodzić w dużym stopniu. J.D. Power przeanalizowało wypowiedzi ponad 11 500 osób posiadających auta w wieku od 12 do 36 miesięcy, zaś awaryjność przeliczono na 100 samochodów. Problemy z systemem komunikacyjno-nawigacyjnym (ACEN) dotknęły 16,6 samochodów na 100. Jest tutaj widoczna lekka poprawa względem ubiegłego roku, aczkolwiek wynik wciąż nieco zawodzi. Na drugim miejscu znalazły się nowoczesne technologie – wynik w tym przypadku jest znacznie lepszy, gdyż problemy z tempomatem czy czujnikami martwej strefy średnio dotykają 2,4 samochodu na 100. Według J.D. Power nawet tak mały margines wpływa jednak na brak zaufania do nadchodzących samochodów autonomicznych, którym trzeba stuprocentowo zaufać.

W ramach tego samego raportu przepytano użytkowników aut, czy ponownie zdecydowali by się na dotychczas posiadaną markę. Właściciele pojazdów z segmentu premium 12% mniej chętni do ponownego zakupu samochodu firmy, która ich zawiodła – pokładana w segmencie premium nadzieja jest tutaj kluczowa. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że większość marek poprawiło swoją jakość, bowiem 49% przepytywanych osób ponownie wybrałoby dotychczas posiadany model danej firmy, lub wybrałoby tego samego producenta. W 2015 roku 43% badanych zdecydowałoby się na taki krok.

Jakie marki wypadły najlepiej?

Tutaj niektórzy będą zaskoczeni – jest to Hyundai, Skoda i Peugeot. Tych trzech producentów oceniono najwyżej. J.D. Power zwraca też uwagę na zaufanie pod adresem Opla i Volkswagena, a zwłaszcza dla Insigni i Mokki X oraz dla up’a! i Tiguana. W segmencie premium najwyższe noty dostał Mercedes oraz Volvo – BMW oraz Audi wypadły znacznie gorzej (zwłaszcza marka z Ingolstadt zawiodła, zdecydowanie odpychając od siebie klientów).

Dyskusja

komentarzy