producenci i rynek

Nowy Volkswagen Jetta w Polsce od 69 390 złotych

Volkswagen opublikował cennik nowej Jetty, która trafi do polskich salonów na przełomie stycznia i lutego. Najtańsza wersja Trendline z silnikiem 1.2 TSI 105 KM będzie kosztować 69 390 złotych, najdroższa Highline ze 140-konnym 2.0 TDI CR i skrzynią DSG – 99 790 złotych.

Początkowo na polskim rynku nowy Volkswagen Jetta będzie występował tylko z trzema jednostkami napędowymi: benzynową 1.2 TSI 105 KM (6-biegowa skrzynia) oraz wysokoprężnymi 1.6 TDI-CR 105 KM (5-biegowa skrzynia) i 2.0 TDI CR 140 KM (6-biegowa skrzynia). Jako opcja w silnikach wysokoprężnych Volkswagen proponuje dwusprzęgłowe przekładnie DSG o 6 (2.0 TDI-CR) bądź 7 przełożeniach (1.6 TDI-CR).

Poziomy wyposażenia stanowią trzy wersje: Trendline, Comfortline i Highline. W podstawowej Trendline otrzymamy m.in. 6 poduszek powietrznych, ASR (zapobiega uślizgowi kół podczas ruszania), ESP (stabilizacja toru jazdy), radio CD MP3 z czterema głośnikami, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, manualną klimatyzację Climatic oraz komputer pokładowy. Jetta Trendline z silnikiem 1.2 TSI 105 KM kosztuje 69 390 złotych, natomiast z 1.6 TDI-CR 105 KM – 78 590 złotych. Odmiana BlueMotion, wyposażona m.in. w komputer pokładowy MFA Plus, system Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu oraz opony o obniżonym oporze toczenia ze specjalnymi kołpakami, kosztuje analogicznie 71 890 i 80 490 zł.

Wyższy standard oferuje wersja Comfortline, która jest bogatsza m.in. o fotel kierowcy z regulacją lędźwiową i pasażera z regulacją wysokości, kierownicę, dźwignię zmiany biegów oraz hamulca ręcznego pokryte skórą, tempomat oraz 16-calowe felgi z lekkich stopów. Tu ceny kształtują się następująco: 1.2 TSI 105 KM: 72 590 zł, 1.2 TSI 105 KM BlueMotion Technology (opony o obniżonym oporze toczenia): 75 090 zł, 1.6 TDI-CR 105 KM: 81 790 zł, 1.6 TDI-CR 105 KM DSG: 89 690 zł, 1.6 TDI-CR 105 KM BlueMotion Technology: 83 690 zł, 1.6 TDI-CR 105 KM DSG BlueMotion Technology: 91 590 zł.

Na liście wyposażenia seryjnego najbogatszej Jetty Highline znajdziemy m.in. chromowane wykończenia zewnętrzne, sportowe siedzenia, automatyczną klimatyzację Climatronic, multifunkcyjną kierownicę oraz reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Tu dostępne są tylko silniki wysokoprężne: 1.6 TDI-CR 105 KM (84 890 zł), który możemy wzbogacić o 7-biegową przekładnię DSG (92 790 zł) lub 2.0 TDI-CR 140 KM (92 390 zł) występujący w opcji ze skrzynią DSG o 6 przełożeniach (99 790 zł).

Wśród pozycji wyposażenia dodatkowego warto zwrócić uwagę na tzw. Pakiet „990”. Za 990 złotych dostajemy m.in. radio „RCD 310” CD/MP3 z ośmioma głośnikami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, autoalarm, podgrzewane siedzenia przednie oraz spryskiwacze reflektorów. Za 540 złotych można dokupić funkcję automatycznie włączających się świateł drogowych Light Assist, za 1270 złotych tylne poduszki kurtynowe, za 1360 zł automatyczną klimatyzację (w Highline standard), za 4660 zł szklany dach otwierany elektrycznie, za 3010 zł (lub 2240 zł z Pakietem „990”) nawigację z dotykowym ekranem „RNS 310” do radia „RCD 310”, a za 1330 zł system bezkluczykowy Keyless Access. Co ciekawe 17- lub 18-calowe alufelgi (ceny od 2110 do 5140 zł – m.in. w pakietach z przyciemnianymi szybami i sportowym zawieszeniem) dostępne są jako opcja tylko dla wersji Highline.

Nowy Volkswagen Jetta to interesująca propozycja dla tych, którym Golf nie wystarcza (porównywalnie do Jetty – Golf 5d 1.2 TSI 105 KM Trendline: 65 550 zł), a Passat jest po prostu za drogi (ceny od 86 190 zł za 1.4 TSI 122 KM Trendline).

Dyskusja

komentarzy