producenci i rynek

Opel Insignia Country Tourer debiutuje w cenie od 140 150 zł

Przy okazji faceliftingu Insignii Opel poszerzył ofertę tego modelu o uterenowione kombi o nazwie Country Tourer. Auto trafia właśnie do polskich salonów sprzedaży, a jego ceny rozpoczynają się od 140 150 zł. Czy warto tyle zapłacić za kombi z poprawionym wyglądem, czy lepiej kupić zwykłą Insignię Sports Tourer?

Opel to nie pierwszy producent, który wprowadza do oferty uterenowione kombi. Producenci widzą potencjał w tej niszy i chętnie ją zapełniają. Wersja Country Tourer wyróżnia się plastikowymi osłonami nadwozia, osłonami podwozia, a także dwoma końcówkami wydechu (w słabszym dieslu mamy tylko jedną). I to w zasadzie wszystkie zmiany jakie wprowadzili Niemcy do tego modelu.

Nasz bohater oferowany jest z trzema jednostkami, kuszącymi mocą i standardowo łączonymi z napędem na wszystkie koła. Silniki benzynowe reprezentowane są przez motor 2.0 Turbo o mocy 250 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W ofercie są również dwa diesle. Pierwszy to silnik 2.0 CDTI oddający w ręce kierowcy 160 KM oraz 350 Nm (z overboostem 380 Nm). Można się także skusić na silnik 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 195 KM i 400 Nm momentu obrotowego.

Benzyna i słabszy diesel standardowo współpracują z 6-stopniową skrzynią manualną. Najmocniejszy diesel w serii dysponuje 6-biegowym automatem, który dla pozostałej dwójki dostępny jest jako opcja za 5100 zł. Samochód oferowany jest w jednej wersji wyposażeniowej, która oferuje nabywcy w seryjnym wyposażeniu m.in. 6 poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane wszystkie szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, zestaw multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym, tempomat, częściowo skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie fotele, 18-calowe alufelgi, zawieszenie FlexRide, a także czujniki deszczu i automatyczne sterowanie światłami.

Najtańsza odmiana Insignii Country Tourer z jednostką 2.0 CDTI kosztuje 140 150 zł. Wersja BiTurbo tej jednostki kosztuje 154 750 zł, zaś za motor benzynowy przyjdzie nam zapłacić 153 350 zł. Ceny samochodu obejmują rabat 4 tys. zł, który oferuje obecnie Opel. Jeśli porównamy te ceny z cenami zwykłej Insignii Sports Tourer w wersji Cosmo (porównywalna wyposażeniem do naszego bohatera) to wyjdzie nam, że uterenowiona odmiana kosztuje o ok. 10 tys. zł więcej. Warto dopłacić?

Podobne artykuły