producenci i rynek

Opel Insignia zyskuje nowy silnik 2.0 CDTI BiTurbo

Opel sukcesywnie poprawia i unowocześnia Insignię. Niedawno samochód zyskał drobny facelifting, a teraz Niemcy prezentują kolejne zmiany. Najważniejsza z nich to premiera nowego, 2-litrowego diesla wyposażonego w podwójne doładowanie. A to nie koniec zmian.

Dotychczas rolę najmocniejszego diesla w gamie Insignii pełnił 2-litrowy motor o mocy 160 KM. Aż do teraz. Bo oto Opel prezentuje właśnie nową jednostkę dieslowską, która również ma 2 litry pojemności, ale wzbogaciła się o dodatkową turbosprężarkę. Mniejsza operuje w dolnych zakresach obrotów, a większa w wyższych partiach. Dzięki temu kierowca zawsze może cieszyć się sporym zapasem mocy podczas jazdy.

Diesel oddaje w ręce kierowcy 195 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd może być przekazywany na przednie bądź wszystkie koła poprzez 6-stopniową skrzynię manualną. Opel obiecuje pierwszą „setkę” w 8,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Samochód na każde 100 km pochłania 4,9 l ropy, a emisja CO2 wynosi 129 g/km. Wersje ze skrzynią manualną seryjnie wyposażane są w system Start/Stop.

Kolejna nowość to możliwość doposażenia Insignii z napędem na cztery koła w zawieszenie SuperSport z wersji OPC. Obejmuje ono przednie zawieszenie posiadające technologię HiPerStrut, system FlexRide, a także układ hamulcowy Brembo. Insignia będzie mogła być teraz doposażona także w aktywny tempomat (ACC), który automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu do warunków na drodze i utrzymuje odpowiednią odległość od poprzedzającego pojazdu.

Dyskusja

komentarzy