producenci i rynek

Opel Mokka dostępny w Polsce od 67 900 zł

Mały, miejski SUV Opla – Mokka wkracza właśnie do polskich salonów sprzedaży. Producent wycenił swoje dzieło na minimum 67 900 zł. Auto oferowane będzie z trzema jednostkami napędowymi i dwoma rodzajami napędu. Chętni już teraz mogą składać zamówienia.

Opel Mokka wraz ze swoim bratem bliźniakiem, Buickiem Encore został zaprezentowany w styczniu tego roku. Jego światowa premiera odbyła się w marcu w Genewie, a teraz auto trafia do polskich salonów sprzedaży. Mokka, podobnie jak jej konkurenci, stylizowana jest na SUV-a, któremu nie straszna jest miejska dżungla.

Auto wygląda ładnie i przyjemnie dla oka, a jego masywne kształty i dynamiczne przetłoczenia dodają mu charakteru. Wnętrze nie odbiega niczym od innych modeli Opla, a deska rozdzielcza przypomina swym kształtem tę znaną z Merivy. Mokka może pochwalić się wymiarami 4,27/1,77/1,54 m (dł./szer./wys.), a rozstaw osi wynosi 2,55 m. W środku swobodnie zmieszczą się cztery osoby, ale wielu może być niezadowolonych z pojemności bagażnika. Standardowo ma on pojemność 356 l, a po rozłożeniu siedzeń rośnie ona do 785 l.

Na początek pojazd oferowany będzie z trzema jednostkami napędowymi. Najsłabsza to benzynowy motor 1.6, który dysponuje mocą 115 KM i 150 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z nim 5-stopniowa skrzynia manualna. Mocniejsza, to benzynowy silnik 1.4 Turbo, który oddaje w ręce kierowcy 140 KM i 200 Nm. Tutaj montowana jest skrzynia 6-biegowa. Można również zdecydować się na diesla, 1.7 CDTI, o mocy 130 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Z tą jednostką w opcji oferowany jest 6-biegowy automat. Napęd seryjnie przekazywany jest na przód, a w opcji na wszystkie koła.

Podstawowa odmiana, Essentia oferowana jest tylko z jednostką 1.6. Decydując się na nią, otrzymujemy w wyposażeniu m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane szyby przednie, sterowanie radiem w kierownicy, radio CD/MP3 z wejściem AUX, a także komputer pokładowy, ESP, 6 poduszek powietrznych i tempomat. Tak wyposażony model wyceniono na 67 900 zł.

Druga w kolejności jest wersja Enjoy dostępna z wszystkimi silnikami. Wyposażenie tego modelu obejmuje m.in. reflektory przeciwmgielne, 18-calowe alufelgi, elektrycznie sterowane szyby tylne, manualną klimatyzację oraz radio CD/MP3 z wejściem USB i Bluetooth i kierownicę pokrytą skórą. W zależności od silnika za auto zapłacimy: 74 950 zł (1.6), 88 500 zł (1.4 Turbo) lub 88 800 zł (1.7 CDTI).

Na szczycie odmian wyposażeniowych stoi wersja Cosmo. Tutaj, do wymienionych wcześniej dodatków, dodajemy m.in. elektrycznie składane lusterka, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i tyłu, a także automatyczne sterowanie światłami, automatycznie przyciemniane lusterko i czujnik deszczu. Za tak wyposażone auto przyjdzie nam zostawić w salonie sprzedaży minimum: 78 450 zł (1.6), 92 000 (1.4 Turbo), lub 92 300 zł (1.7 CDTI).

Napęd 4×4 seryjnie oferowany jest z jednostką 1.4 Turbo, a w dieslu musimy za niego dopłacić 6 700 zł. Przyjemność posiadania automatu będzie nas kosztować: 91 500 zł (Enjoy) lub 95 000 zł (Cosmo), z tym, że w tym wypadku nie ma opcji napędu 4×4. Opel oferuje do Mokki także dwa pakiety opcjonalnego wyposażenia.

Pierwszy nazywa się „Parkuj i jedź” i jeśli dokupujemy go do wersji Enjoy, zyskujemy klimatyzację automatyczną, radio z nawigacją i 7-calowym wyświetlaczem oraz kamerę cofania i czujniki parkowania z przodu i tyłu. Wszystko to za cenę 2 800 zł. Decydując się na tę opcję, w wersji Cosmo zyskamy radio z nawigacją i 7-calowym wyświetlaczem oraz kamerę cofania. Koszt to 1 950 zł. W odmianie Cosmo można również zdecydować się na pakiet „Asysten Kierowcy”, gdzie dodatkowo zyskujemy reflektory biksenonowe ze światłami LED do jazdy dziennej oraz kamerę Opel Eye. Przyjemność posiadania tego wyposażenia kosztuje 3 450 zł.

Dyskusja

komentarzy