producenci i rynek

Outlander idzie jak burza

Na razie tylko w Japonii, gdzie jest sprzedawany od połowy października 2005 roku. Od tego czasu Mitsubishi zrewidowało in plus plany sprzedaży swojego nowego SUV-a i prześcignęło konkurencję. Teraz szykuje swojego zawodnika na podbój USA i Europy.

Mitsubishi Outlander pojawił się na japońskim rynku jesienią zeszłego roku. Firma zamierzała sprzedawać co miesiąc 2 tys. sztuk tego auta, ale nie udało się osiągnąć celu. Zamiast tego z salonów wyjeżdża miesięcznie ponad 2 razy więcej Outlanderów niż planowano. Przez nieco ponad pół roku rynkowego żywota nowe Mitsubishi trafiło w ręce ponad 19 tys. klientów. Ciekawe, ilu Japończyków podpisuje w tym momencie czek na swoje nowe terenowe auto z trzema diamentami na masce?

Outlander prześcignął najgroźniejszych konkurentów – Toyoty Harrier (W Europie jako Lexus RX300) i RAV4, Nissana X-Traila oraz Hondę CRV. W tym ostatnim przypadku na jedną nową Hondę wyjeżdżającą z salonu przypadają aż trzy „Miśki”. Rewelacja!

Outlander ma teraz szanse zrobić furorę na rynku amerykańskim, gdzie miał swoją premierę na salonie w Nowym Jorku. W pierwszym kwartale przyszłego roku auto dojedzie do Europy. Czy przebije poprzednika? Czy zdystansuje konkurencję? Wróżką nie jestem, karty tarota wyrzuciłem, a na fusy po herbacie patrzeć nie lubię, więc się wstrzymam od komentarzy. Wiem jednak, że Outlander posłuży jako dawca organów dla pierwszych sportowo-użytkowych modeli Peugeota (4007) i Citroena (C7).

Dyskusja

komentarzy