Peugeot 308 GT wjeżdża do polskich salonów

W polskich salonach Peugeota pojawiła się właśnie najmocniejsza odmiana modelu 308 - wersja GT. Auto napędzane 205-konnym benzynowym silnikiem 1.6 e-THP, dostępne jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi, kosztuje odpowiednio 99 900 i 104 600 zł.

Peugeot zdecydował, że 308 GT będzie dostępny w Polsce tylko z jednym silnikiem - benzynowym, turbodoładowanym motorem 1.6 e-THP, który osiąga moc 205 KM i maksymalny moment obrotowy 285 Nm. Zrezygnowano z odmiany GT 180 napędzanej 2-litrowym dieslem HDi o mocy 180 KM. Benzynowy wariant jest łączony z manualną skrzynią biegów i zapewnia francuskiemu kompaktowi całkiem przyzwoite osiągi - prędkość maksymalna wynosi 235 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h w zależności od wersji 7,5 (hatchback) lub 7,6 sekundy (kombi). Oczywiście nie zapomniano przy tym wzmocnić hamulców, obniżyć zawieszenia oraz dodać kilka ciekawszych akcentów stylistycznych, które odróżnią GT od zwykłych 308.

Peugeota 308 GT w wersji hatchback wyceniono na kwotę 99 900 zł, a 308 SW GT na 104 600 zł. W bogatym wyposażeniu seryjnym tej odmiany znajdziemy m.in. reflektory przednie Full LED (światła do jazdy dziennej, mijania i drogowe w technologii diodowej), system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta, przednie i tylne czujniki parkowania, 18-calowe felgi z lekkich stopów, tempomat, składane elektrycznie lusterka, sportowe fotele pokryte skórą ekologiczną i alcantarą, automatyczną dwustrefową klimatyzację, Multimedialny Ekran Dotykowy z 7-calowym wyświetlaczem, nawigacją satelitarną z dyskiem twardym Juke Box o pojemności 7 GB, 6 głośnikami oraz łącznością Bluetooth.

Do kompletu klient może zamówić m.in. kamerę cofania (2000 zł) wzbogaconą w asystenta parkowania (3500 zł), system audio Hi-Fi Denon z 8 głośnikami i subwooferem w bagażniku (2000 zł), szklany dach panoramiczny (1800 zł), czy też Pakiet Aktywny Tempomat (3000 zł) i Pakiet Skórzany z tapicerką ze skóry Nappa i fotelami z funkcją masażu i podgrzewania (9700 zł).

Peugeot przygotował więc całkiem ciekawą ofertę dla tych, którym zwykły rodzinny hatchback czy kombi nie wystarczają na co dzień i którzy szukają emocji zamkniętych niekoniecznie w sportowym bolidzie. 308 GT jest bogato wyposażony, a atrakcyjnie skalkulowany cennik stawia go w czołówce jeśli chodzi o walkę o klienta przy kasie. Tańsze w zestawieniu "hothatchów" i "hotkombi" może być chyba tylko Renault Megane GT 220 Grandtour (choć dostępne tylko jako kombi). Za Volkswagena Golfa GTI (tylko 3d/5d), Forda Focusa ST czy Skodę Octavię RS trzeba zapłacić znacznie więcej.