producenci i rynek

Podział Fiata zatwierdzony

Decyzją udziałowców z września tego roku Fiat został podzielony. W ramach koncernu od 2011 r. powstaną dwie nowe Grupy: Fiat S.p.A. i Fiat Industrial S.p.A. Obie odpowiedzialne będą za konkretną część rynku, nie tylko motoryzacyjnego, a podkreśleniem nowej tożsamości są zmienione loga.

Fiat S.p.A. to spółka, która w nowych strukturach odpowiedzialna będzie za część rynku związaną ze sprzedażą, produkcją itp. samochodów osobowych. W związku z tym zmieniono logo firmy, które ma ukazywać silny związek między przeszłością i przyszłością. Nowy znak to graficznie przedstawiony napis Fiat, który został rozciągnięty, a u dołu umieszczono hasło reklamowe.

Jeśli chodzi o drugą spółkę, Fiat Industrial S.p.A., to jej działalność obejmuje samochody ciężarowe, dostawcze, maszyny rolnicze i budowlane oraz związane z nimi zespoły napędowe. Jej logo opracowano na bazie znaku Grupy Fiat i w odróżnieniu od opisywanego powyżej ma tradycyjny, niebieski kolor, a napis wykonany jest czcionką w kolorze żółto-pomarańczowym.

Obydwa logo, zaprojektowane przez Robilant Associati, zastępują logo Grupy Fiat, funkcjonujące od października 2005 r. Pytanie tylko, czy nowe znaki markowe prezentują się lepiej od starych?

Dyskusja

komentarzy