Porsche wycofuje się z silników diesla w trybie natychmiastowym. Efekt “dieselgate”?

Można się było tego spodziewać - Porsche wycofuje ze swoich aut silniki wysokoprężne.

Oficjalnym powodem takiej decyzji jest malejące zainteresowanie klientów wersjami wysokoprężnymi. Porsche twierdzi, że coraz więcej osób przesiada się na odmiany hybrydowe (plug-in). Wedle producenta ze Stuttgartu jest to także zmiana kulturowa, wedle której kierowcy powoli zaczną odchodzić od diesli.

Można jednak snuć domysły, iż częściowo wycofanie diesli jest związane z aferą “dieselgate”, w którą uwikłany jest koncern Volkswagena. Dodatkowo wprowadzane aktualnie nowe procedury testowe samochodów (WLTP, Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) zastępujące NEDC (New European Driving Cycle) są bardzo wymagające i zmusiłyby Porsche do wprowadzenia wielu zmian w Macanie - inaczej model ten nie spełniałby narzuconych norm.

Na horyzoncie jest także pierwszy elektryczny model - Mission E. Ma on otworzyć nowy rodział w historii tej marki.

Rezygnacji z wersji wysokoprężnych można się było spodziewać. Kilka miesięcy temu z konfiguratora Panamery zniknął diesel V8, zaś nowe Cayenne od momentu debiutu na rynku nie było oferowane z takim silnikiem.