producenci i rynek

SEAT Leon ST Cupra 370 4DRIVE – topowy wariant już w polskich salonach [CENA]

Cupra R to zbyt mało? Przy okazji przydałby się większy bagażnik? SEAT ma na to odpowiedź – w polskich salonach pojawił się Leon ST Cupra 370.

Pod tą enigmatyczną nazwą kryje się topowy pod kątem mocy wariant Cupry, który jednak do poziomu modelu Cupra R nawet nie jest w stanie dorównać. Dlaczego? W wersji tej ograniczono się bowiem do… chiptuningu. Silnik został podrasowany dzięki współpracy z niemieckim tunerem ABT – oprogramowanie tej firmy steruje silnikiem. W efekcie SEAT Leon Cupra ST 370 oferuje 370 KM i 460 Nm momentu obrotowego. Aby to wszystko jakoś przenieść na ulicę, Seat zdecydował na wybór odmiany 4DRIVE jako bazy. Mamy więc napęd na cztery koła, ale zabrakło tutaj porządnej szpery z przodu oraz inaczej zestrojonego zawieszenia.

Zobacz także: SEAT Leon Cupra R | TEST

Aby jakoś odróżnić model Cupra 370 od pozostałych wersji dorzucono tutaj pakiet elementów z włókna węglowego. Poza tym SEAT Leon ST Cupra 370 jest kompletnie wyposażony – w zasadzie wszystkie dostępne opcje znalazły się na pokładzie tego samochodu. Dorzucono także pakiet Performance, który dorzuca przydatne przy tej mocy nawiercane hamulce Brembo, ukryte za 19-calowymi felgami.

Ile kosztuje taka przyjemność? Przygotujcie się na mały szok – ceny SEATa Leona ST Cupra 370 startują z poziomu 209 300 zł. Za dopłatą jest oczywiście lakier metaliczny. W Polsce zbyt wiele osób nie nacieszy się jednak tym autem. Na nasz rynek trafi raptem 13 egzemplarzy. Z drugiej strony trzeba będzie znaleźć 13 szaleńców, którzy będą chętni do wydania 210 000 zł na takiego Seata.