producenci i rynek

Silnikowe przetasowania – Audi A4, A6 i A8

W palecie silników Audi klasy średniej, wyższej średniej i luksusowej nastąpiły pewne zmiany. A4 dostało dwa nowe Diesle i aluminiowe dodatki. A6 otrzymało nowe silniki, monitor i kamerę. A8 ma nowy silnik, kamerę i telewizor.

Paletę modelu A4 uzupełniono o 170-konną odmianę silnika 2,0 TDI (obecnie dostępna jest wersja 140-konna). Silnik czai się już pod maskami m.in. VW Golfa GT, Tourana i Seata Altei FR. Wyposażona w niego A-czwórka rozpędza się do setki w 8,6 sekundy, zasuwa 228 km/h, spala średnio 5,8 litra i dysponuje 350 niutonometrami momentu w zakresie 1750-2500 obr/min. W opcji napęd na cztery koła. Za to filtr cząstek stałych to standard. Cena od 30300 euro.

Nowością w cenniku A4 jest też 2,7-litrowy, 6-cylindrowy Diesel o mocy 180 KM współpracujący z multitronikiem i napędem na cztery koła. Cena od 34500 euro. Wraz z nowymi silnikami odświeżono deskę rozdzielczą. W oko wpadają przyciski i uchwyty na kubki, które teraz kuszą tzw. „aluminium-look”.

Jeśli chodzi o A-szóstkę i A-ósemkę, to obie limuzyny otrzymały 8-cylindrową jednostkę z modelu RS4. 4,2 litra pojemności. Wtrysk bezpośredni FSI. 350 koni żywej mocy (poprzednik 335 KM). Niższe o 10% spalanie. Do tego w standardzie 6-stopniowy tiptronic i napęd quattro. Tak skonfigurowane A6 wyceniono na 61300 euro. A8 4,2 FSI to wydatek minimum 76200 euro. A6 otrzyma też mocniejszą wersję silnika 3,0 TDI znaną z większej limuzyny. Zamiast 225 KM będzie 233 wysokoprężnych rumaków.

A6 i A8 otrzymają też szerokokątną kamerę tylną ułatwiającą parkowanie (wynalazek znany z Q7). W modelu A6 zastąpiono 3-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej 5-calowym. Klienci flagowej A-ósemki będą mogli zamówić teraz do swoich aut ekrany w zagłówkach przednich foteli. Na wypadek, gdyby pasażerowie drugiego rzędu zapragnęli obejrzeć coś fascynującego w TV w czasie jazdy.

Komentarze w temacie pt. Audi A4, A6 i A8: nowe silniki na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy