producenci i rynek

Skoda Superb Business – Komfort w nowym wydaniu

Jeszcze do niedawna Skoda nie kojarzyła się z prestiżem i komfortem. W ostatnim czasie wizerunek ten ulega stopniowej zmianie, a kolejnym krokiem w tym kierunku jest nowa wersja Skody Superb. Czym charakteryzuje się klasa Business?

Zgodnie z zapewnieniami producenta, Skoda Superb Business posiada bogate wyposażenie, wiele systemów bezpieczeństwa, eleganckie nadwozie, a także przestronne wnętrze. Chociaż wiele kwestii pozostaje w sferze indywidualnych rozważań oraz gustu, trzeba się zgodzić bez najmniejszego zająknięcia, iż zapewnienia czeskiego producenta nie są bez pokrycia, ponieważ nowa wersja bazuje na istniejącej już odmianie Elegance, która została wzbogacona o kilka elementów.

Z zewnątrz zobaczyć można obręcze dwukolorowe o rozmiarze 18 cali, przyciemniane szyby, a także specjalne oznaczenia Business na przednich błotnikach. Wnętrze natomiast zdobi skórzana tapicerka, pokrywająca elektrycznie sterowane fotele. Nowością jest możliwość regulacji ustawienia przedniego fotela pasażera również siedząc z tyłu samochodu. Na pokładzie znalazły się także dwustrefowa klimatyzacja Climatronic, tempomat, system wspomagający parkowanie oraz oświetlenie przestrzeni na stopy pasażerów. Skórzane wykończenie obejmuje jednak nie tylko tapicerkę. Wielofunkcyjna kierownica oraz lewarki skrzyni biegów i hamulca ręcznego także zostały pokryte skórą.

W ofercie wersji Business znalazły się trzy silniki wysokoprężne oraz cztery benzynowe. Jednostką podstawową jest Diesel 1.6 TDI CR DPF, który rozwija moc 105 koni mechanicznych. Wybór kończy się natomiast na benzynowym silniku 3.6 FSI, który dysponuje mocą zdecydowanie większą od jednostki podstawowej, bo aż 260 koni mechanicznych. W ofercie znalazła się także możliwość wyboru skrzyni automatycznej DSG o 6 lub 7 przełożeniach, zależnie od dobranej jednostki napędowej. Dodatkowo wybrać można wersję napędzaną wyłącznie przez przednią oś, jak i przez wszystkie cztery koła.

Skoda Super to popularny w Polsce model. Jako limuzyna klasy średniej posiada on 11% udziału sprzedaży w swoim segmencie.