producenci i rynek

Volkswagen Tiguan teraz z przednim napędem

Volkswagen nie udaje, że jego najnowszy SUV Tiguan to wybitnie terenowe auto. Co prawda radzi sobie w niewymagającym terenie, ale królem bezdroży nie jest. Częściej spotykamy go w mieście, a tam wystarczy napęd na jedną oś.

Wypuszczenie przez Volkswagena przednionapędowego Tiguana to ukłon w stronę klientów, którzy nie zjeżdżają poza asfalt, a mimo to chcą jeździć modnym SUVem. Dodatkowym atutem takiego posunięcia jest także niższa cena, jaką trzeba wyłożyć za ten model – 85.790 zł. Za tą kwotę dostajemy podstawowy teraz model w wersji Trend & Fun z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 TSI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 240 Nm dostępnym w zakresie 1750-4000 obr./min. Spełnia on surową normę EU 5 i potrzebuje średnio 7,4 l na pokonanie dystansu 100 km. Do tego zapewnia całkiem niezłe osiągi.

Pierwszą setkę osiągniemy już po upływie 9,5 s od startu, a rozpędzanie zakończymy na wartości 195 km/h. Dostępna jest jeszcze jedna jednostka turbo – 2.0 TDI 140 KM, spalająca średnio 5,9 l/100 km. Jej osiągi są również zadowalające ? 10,2 s do 100 km/h i 190 km/h prędkości maksymalnej.

By móc oszczędzać, trzeba najpierw wyłożyć 95.790 zł za wersję Trend & Fun. Tiguan 2.0 TDI dostępny jest również w specyfikacji Sport & Style, która kosztuje 100.290 zł.

Co ciekawe, mimo braku napędu na obie osie, Tiguan nadal jest w stanie holować przyczepę o masie do 2000 kg (1,4 TSI) lub 2100 kg (2,0 TDI), jeśli wyposażona jest we własne hamulce.

Komentarze w temacie Volkswagen Tiguan na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy