producenci i rynek

VW zanotował wzrost sprzedaży w 2013 roku

2013 to kolejny bardzo dobry rok dla polskiego przedstawicielstwa marki Volkswagen. W porównaniu z rokiem poprzednim w naszym kraju sprzedano aż o 14,26 proc. więcej samochodów niemieckiego producenta.

„W 2013 roku sprzedaliśmy o niemal 15 proc. więcej samochodów niż w roku wcześniejszym, marka zajęła mocne, drugie miejsce pod względem rejestracji w naszym kraju. Tak dobry wynik udało nam się osiągnąć m.in. dzięki szerokiej, dobrze dostosowanej do rynku ofercie produktowej oraz świetnemu przyjęciu nowego Golfa. Model ten cieszy się uznaniem nie tylko klientów, zdobył także wiele międzynarodowych tytułów, w tym ten najważniejszy Car of the Year 2013. Rok 2014 przyniesie kolejne wyzwania, niemniej jesteśmy na nie dobrze przygotowani.” – stwierdził Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Zeszły rok zakończył się dla Volkswagena sprzedażą na poziomie 25 869 egzemplarzy na rynku polskim. Dla porównania, w roku 2012 sprzedaż wyniosła 22 640 (o 14,26 proc. mniej). W samym grudniu kupujący nabyli 2 272 samochody niemieckiego producenta, co jest 27-procentowym wzrostem do analogicznego okresu w roku 2012. Bez wątpienia największym hitem sprzedaży okazał się model Golf ze sprzedanymi 7 730 sztukami. Kolejne pozycje zajęły: Passat (4 284 szt.), Polo (3 282 szt.), Tiguan (2 831 szt.) oraz Up! ze sprzedażą na poziomie 2 720 sztuk.

Dyskusja

komentarzy