producenci i rynek

Wszystkie Mercedesy-AMG zyskają wersje plug-in hybrid

Sportowy, ale i na prad – Mercedes-AMG szykuje się na wielką elektryfikację gamy.

Już od 2020 roku wszystkie nowe Mercedesy z rodziny AMG będą oferowane w wersjach plug-in hybrid. Takie odmiany mają pojawić się obok standardowych wersji. Docelowo jednak system ten stanie się standardem w każdym aucie z Affalterbach – tak donosi Frank Overmeyer, szef działu AMG zajmującego się kontrolą emisji spalin. Nie myślcie sobie jednak, że AMG planuje zmusić Was do wolnej jazdy – nic bardziej mylnego. System EQ Power+ ma umożliwiać jazdę na samym prądzie, jednak jego głównym założeniem jest oferowanie dodatkowej mocy, co ma poprawić osiągi. Przy okazji spadnie też emisja CO2, co dla takiego producenta jest bardzo ważną kwestią.

Dlaczego Mercedes stawia na hybrydy typu plug-in, kiedy już teraz oferuje zelektryfikowane wersje modelu E 53 i CLE 53? Otóż „miękka hybryda” oferowana w tych autach nie spełnia wymagań nowych norm emisji spalin. Tym samym producent z Affalterbach musi skierować się w stronę innych, nieco bardziej wymagających rozwiązań.

Overmeyer podkreśla, że każde AMG na prądzie przejedzie od 50 do 80 kilometrów, jednak korzystanie z potencjału jednostki znacząco ograniczy zasięg na samym prądzie. Zastanawiamy się jednak jak zastosowanie ciężkich baterii oraz skomplikowanego układu wpłynie na całe auto. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż auta typu PHEV często tracą moc po rozładowaniu baterii.

Pierwsze hybrydy plug-in w gamie AMG zagoszczą już w 2020 roku.

Dyskusja

komentarzy