producenci i rynek

BMW iX3 będzie powstawać w Chinach

Bawarski producent ogłosił, że produkcja nowego, elektrycznego modelu iX3 od 2020 roku będzie odbywać się w Chinach, przy współpracy z firmą Brilliance.

Współpraca z firmą Brilliance nie jest niczym nowym. To w końcu firma joint venture z BMW. Ale to właśnie BBA (BMW Brilliance Automotive) będzie odpowiadać za produkcję elektrycznego BMW iX3 na większość rynków eksportowych, już za dwa lata.

To oczywiście wymaga inwestycji. I właśnie w tej sprawie podpisano wczoraj list intencyjny. Zarówno Bawarczycy, jak i Chińczycy, mają zainwestować w dwie fabryki spółki w Shenyang (w dzielnicach Tiexi i Dadong). W ciągu następnego roku moce przerobowe mają sięgnąć 520 000 sztuk samochodów rocznie. To całkiem sporo, choć wciąż mniej, niż chiński rynek absorbuje aut marki w ciągu roku (560 000).

„Podpisane dziś porozumienie to nowy rozdziała w historii współpracy BMW Brillance Automotive joint venture” powiedział w oświadczeniu Harald Krüger, prezes zarządu BMW.

“Następny rozdział naszej współpracy ma potencjał, aby wykraczać poza nasze dotychczasowe motto „Z Chin, dla Chin”. Elektryczne BMW iX3, produkowane przez BBA od 2020 roku, trafi do klientów na całym świecie.”

BMW iX3 zostało zaprezentowane w marcu w Pekinie. Prototyp wyposażony jest w pojedynczy silnik elektryczny o mocy 270 KM. Oprócz tego ma zestaw baterii czwartej generacji o pojemności 70 kWh i ma mieć zasięg ponad 400 km na jednym ładowaniu. Wersja produkcyjna ma mieć jeszcze mocniejszą baterię, pozwalającą na jazdę bez ładowania na dystansie ok. 700 km. Zresztą baterie do iX3 również mają powstawać w Chinach.

BMW iX3 będzie częścią nowej gamy całkowicie elektrycznych samochodów koncernu. Ma ona obejmować 12 modeli do 2025 roku. Pierwszym z nich ma być MINI w 2019 roku.

Podobne artykuły