prototypy i wizje

Fiesta RS – prototyp czeka na reakcje

Pokazana w Genewie Fiesta RS Concept to już 4 (po RallyeConcept, Junior WRC i ST) sportowa wersja miejskiego Forda. Jeśli spotka się z przychylną reakcją publiczności, wówczas wejdzie do produkcji.

Podstawą dla wersji RS Concept jest 3-drzwiowa model Fiesty. Dodatkowe elementy – potężne, sportowe zderzaki, wyraźnie narysowane progi oraz białe pasy na bokach nadwozia czynią spokojną dotąd Fiestę samochodem dynamicznym i agresywnym. Obniżone zawieszenie oraz 18-calowe aluminiowe felgi podkreślają „sportowość” Fiesty RS Concept.

Prezentowany model wyposażony jest w znany ze „starszego brata” Mondeo silnik DURATEC o pojemności dwóch litrów, który osiąga moc 180 KM i rozpędza samochód do 100 km/h w czasie około 7 sekund. Inżynierowie Forda zaznaczają jednak, że potencjał tego silnika pozwala na liczne jego modyfikacje… Jeżeli więc Fiesta RS Concept wejdzie do seryjnej produkcji, z pewnością będzie dla wielu tunerów wdzięcznym obiektem wszelkich przeróbek.

RS Concept będzie musiał stawić czoła wielu poważnym konkurentom. Mini Cooper S ze swoimi 163 KM czy długo oczekiwany, ale już prawie gotowy do seryjnej produkcji Seat Ibiza Cupra to tylko niektóre miejskie „maluchy” o wyraźnie sportowych ambicjach.

Projektanci i managerowie Forda wyraźnie podkreślają, że jeśli RS Concept spotka się z przychylną reakcją publiczności, wówczas z pewnością wejdzie do produkcji. Czy można się jednak odnosić negatywnie w stosunku do tak niecodziennego i pełnego temperamentu samochodu? Zdecydowanie nie… Tak więc możemy być pewni, że słowo „Concept” zniknie niedługo z nazwy opisywanego modelu.

Dyskusja

komentarzy