Genewa 2011

Gumpert Tornante – Misja Apollo zakończona

Rolland Gumpert, właściciel niemieckiej firmy Gumpert produkującej superszybkiego Apollo, na zbliżający się Salon Samochodowy w Genewie przygotowuje wielką premierę – nowy model Tornante powstały z firmą nadwoziową Touring Superleggera.

Kosmicznie wyglądającego superauta nie trzeba przedstawiać – Gumpert Apollo to dość charakterystyczny bolid, nie tylko ze względu na agresywną stylizację, ale także podwójnie doładowany 4,2-litrowy silnik V8 od Audi, który w najmocniejszej wersji Speed może osiągać moc nawet 800 KM. Tym razem Rolland Gumpert zaprezentuje coś „delikatniejszego”. Przynajmniej na pierwszy rzut oka.

Tornante – co prawda nazwa kojarzy się z „tornadem”, ale Gumpert zapewnia, że auto będzie bardziej spokojne z charakteru niż Apollo. Autorem linii Fast Tourera, jak nazywane jest nadwozie Tornante, jest włoska firma karoseryjna Touring Superleggera. Nowy Gumpert jest znacznie delikatniejszy w stylu, ma więcej elegancji w sobie, a poza tym jest obszerniejszy od Apollo i wygodnie ma pomieścić 2 osoby. Dopełnieniem stylizacji są podnoszone do góry skrzydlate drzwi (podobne do tych, jakie zastosowano w Mercedesie SLS) oraz płaski i szeroki tył.

Auto zbudowano zgodnie z zasadami konstrukcji Superleggera, opatentowanej przez firmę Touring w 1936 roku – kompozytowe panele nadwozia osadzono na ramie przestrzennej, którą wykonano ze stali chromowo-molibdenowej, natomiast monocoque z włókna węglowego.

panele karoserii wykonano ze stali chromowo-molibdenowej i osadzono je na konstrukcji wykonanej z włókna węglowego. Wszystko to ma zapewniać lekkość i sztywność.

Techniczne model Tornante bazuje na Apollo. Sercem jest centralnie umieszczony, podwójnie doładowany silnik V8 z Audi – ma 4,2-litra pojemności i osiąga moc 700 KM. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów, którą można sterować za pomocą łopatek przy kierownicy.

Nowy Gumper Tornante zadebiutuje w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Co ciekawe, niemiecka firma planuje także odmianę z alternatywnym źródłem napędu.

Dyskusja

komentarzy