prototypy i wizje

Mercedes klasy CLS do produkcji

Już podczas prezentacji koncepcyjnego Vsion CLS we Frankfurcie wiadomo było, że trafi on do produkcji jako przedstawiciel nowej klasy rodzinie w Mercedesa. Za kilka dni Genewie pokaz produkcyjnej wersji CLS.

Do napędu posłużą dwa silniki benzynowe. Nie wiadomo czy do oferty trafi diesel CDI biturbo, który był w koncepcyjnym Vision CLS.

Wersja CLS 350 z silnikiem 3,5 l V6 o mocy 272 KM teoretycznie (dane wyliczone w symulacji komputerowej) może przyspieszać od 0 do 100 km/h w 7 sekund i średnio spalać 10,1 l na 100 km. Wyposażenie tej wersji silnikowej obejmuje: automatyczną klimatyzację THERMATIC, system stereo, system o zmiennym wspomaganiu układu kierowniczego oraz skórzaną kierownicę i 17-calowe koła z oponami 245/45 R17.

Topową wersją 4-drzwiowego coupé napędza 5,0-litrowa jednostka V8 o mocy 306 KM. I tak samo jak w przypadku słabszej wersji, CLS 500 osiąga teoretycznie „setkę” w 6,1 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Elementami wyposażenia jest luksusowa automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC z możliwością regulacji dla każdego pasażerów z osobno, gazowe amortyzatory AIRMATIC DC oraz 18-calowe felgi z oponami 245/40 R18.

Przenoszenie napędu w obu wersjach odbywa się za pomocą 7-biegowego automatu 7G-TRONIC, który po raz pierwszy montowany jest w aucie osobowym. Nowoczesna przekładnia jest wyposażeniem standardowym modelu CLS.

Na liście standardowego wyposażenia nowego Mercedesa CLS znajduje się: 6 airbagów, system PRE-SAFE, elektroniczny system hamulcowy SBC, najnowszą generacje ESP. Dopłaty wymaga: system sterowania np. radiem za pomocą głosu i bi-ksenonowe reflektory oświetlające drogę na zakrętach.

Do sprzedaży Mercedes klasy CLS trafi rok po prezentacji koncepcyjnego Vison CLS, czyli jesienią 2004 roku.

Dyskusja

komentarzy