prototypy i wizje

Smart z Rüsselsheim – Opel Trixx

Na początku marca podczas salonu samochodowego w Genewie, Opel zaprezentuje własną wizję trzymetrowego auta. Ultra-kompakt pomieści 3 osoby i dziecko lub kierowcę wraz z bagażem wielkości roweru.

Trzymiejscowym ultra-kompakt przeznaczony jest dla mieszkańców dużych aglomeracji. Podróżować w nim mogą trzy osoby dorosłe z dzieckiem lub dwie z bagażem. Jeśli przewożony bagaż jest naprawdę duży np. rower, fotel przedniego pasażera daje się złożyć. Wtedy jednoosobowy Trixx dysponuje imponującą jak na trzymetrowy pojazd przestrzenią bagażową równą 890 litrom.

Trixx nie posiada klapy bagażnika, jedynie opuszczaną tylną szybę. Co znacznie ułatwia dostęp do środku. W połączeniu z odsuwaną do przodu szklaną częścią dachu jest zdolny do przewożenia długich przedmiotów w pozycji pionowej. Do ładunków cięższych lub nienadających się do transportu w kabinie przeznaczony jest tylny bagażnik, który wysuwa się na zewnątrz jak szuflada.

Do elementów podnoszących dodatkowo funkcjonalność Trixxa należy: pompowana tylna kanapa, fotelik dla dziecka za siedzeniem kierowcy, elektryczne przesuwane do przodu i do tyłu drzwi.

Sylwetka nowego Trixxa wygląda bardzo dynamicznie dzięki śmiałym linią nadwozia, agresywnie wyglądającym reflektorom oraz charakterystycznym dla stylizacji Opla przetłoczeniem na masce. Źródłem napędu przedniej osi będzie znany z Corsy i Agili turbodiesl CDTI o pojemności 1.3 litra i mocy 70 KM.

Firma Opel stworzyła wizję zupełnie nowego auta, z jednej strony może być to mały kompaktowy samochód miejski nadający się do przewożenia 3 osób i dziecka, z drugiej zaś całkiem pojemny jednomiejscowy samochód dostawczy do przewożenia różnego rodzaju ładunków.

Opel Trixx jest niewątpliwie ciekawą propozycją nadchodzącego salonu w Genewie. Kto wie, może wprowadzony do produkcji Trixx stanie się zagrożeniem dla Smarta – lidera 3-metrowych aut.

Dyskusja

komentarzy