prototypy i wizje

Volkswagen ID. Roomz. Touareg na prąd?

W Europie największym SUV-em Volkswagena jest Touareg. Niebawem może się to jednak zmienić za sprawą modelu I.D. Roomz.

Volkswagen szykuje się dopiero do premiery pierwszego modelu z rodziny ID. Nie oznacza to jednak, że w Wolfsburgu prace nad kolejnymi autami z tej gamy są w powijakach. Nic bardziej mylnego – w Szanghaju poznamy zapowiedź dużego elektrycznego SUV-a, który swoimi wymiarami przebije nawet aktualnie topowy model w gamie Volkswagena, czyli Touarega.

Volkswagen ID. Roomz to nic innego jak blisko pięciometrowy SUV (4915 mm długości, 1890 mm szerokości i 1760 mm wysokości), który pomieści pasażerów w trzech rzędach siedzeń. Dzięki zastosowaniu platformy MEB o idealnie płaskiej podłodze wnętrze jest wyjątkowo przestronne i ustawne. Rozstaw osi wynoszący 2965 mm zapewnia dużą ilość miejsca na nogi w każdym z rzędów i pozwala jednocześnie na wygospodarowanie obszernego bagażnika. Ciekawostką jest fakt, że wnętrze wykończono materiałami z odnawialnego pochodzenia. Przykładowo fotele pokrywa tapicerka AppleSkin, a na drzwiach można znaleźć drewniane wstawki, które wykonano ze ścinek z drewnianych parkietów. Czwarty poziom jazdy autonomicznej pozwala też na częściowe obrócenie przednich foteli i łatwiejszy kontakt z pasażerami siedzącymi z tyłu.

Sercem modelu ID. Roomz jest 306-konny silnik elektryczny, który ma zapewnić przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 180 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu to 450 kilometrów według normy WLTP.

Volkswagen ID. Roomz oficjalnie zaprezentowany zostanie 18 kwietnia. Niemcy zapewniają, że produkcja seryjna tego modelu wystartuje już w 2021 roku.

Dyskusja

komentarzy