prototypy i wizje

Volkswagen Passat B8 – Jaki będzie?

Volkswagen Passat to samochód, który cieszy się długą historią i bardzo dobrą opinią wśród kierowców. Dotychczas mieliśmy do czynienia z siedmioma generacjami tego modelu, ale niebawem się to zmieni. Nadchodzi bowiem jego najświeższa odsłona.

Historia popularnego nie tylko w Polsce, ale i na świecie, „Paska” zaczęła się w roku 1973, czyli ponad 40 lat temu, kiedy to debiutowała jego pierwsza z siedmiu generacji. Od tamtej pory samochód nieustannie ewoluował wraz z postępem technicznym, dotrzymując kroku swoim bezpośrednim rywalom. Dotychczas sprzedano łącznie ponad 20 milionów egzemplarzy tego auta i nie zapowiada się, żeby to był koniec, ponieważ nadchodzi kolejna odsłona tego popularnego niemieckiego samochodu.

Ósma generacja Passata ma być utrzymana w podobnym stylu, co jej poprzedniczka, a zatem w porównaniu do starszych egzemplarzy będzie ona samochodem prestiżowym i luksusowym – a nie tak zwanym „wołem roboczym”. Nie bez powodu z resztą tak nazywano poprzednie generacje Passata, gdyż cieszyły się one wysoką niezawodnością, wieloma możliwościami praktycznego zastosowania, jak i dobrą relacją jakości do ceny. Sytuację tę nieco odmienił Passat B5, a każda kolejna generacja tylko bardziej ewoluowała w stronę ekskluzywnej limuzyny, a nie wspomnianego już „woła”. Nowa odsłona Passata ma być zgodnie z zapowiedziami jeszcze bardziej prestiżowa, podobnie jak większość modeli spod znaku Volkswagena.

Volkswagen Passat B8, który ma być dostępny w sprzedaży jeszcze w tym roku, ma być lżejszy od swoich poprzedników i konkurencji, co przekładać się będzie na niższe spalanie i lepsze osiągi pojazdu. Wszystko to za sprawą zastosowanej platformy MQB, która dotychczas zastosowana była w takich samochodach jak Audi A3, Seat Leon, Volkswagen Golf, czy Skoda Octavia. Co ważne, nie oznacza to zmniejszenia rozmiarów nowego „Paska” do segmentu C, gdyż zastosowana w nim platforma to innowacyjna technologia, która posiada możliwość dostosowania do pożądanych rozmiarów samochodu. Dla przykładu, ma ona być również zastosowana w Audi TT, Volkswagenie Tiguanie, czy Touranie. Możliwości jej zastosowania jest zatem wiele.

Nowy Passat ma być również oszczędniejszy. Po części za sprawą wspomnianej już platformy MQB, ale też dzięki zastosowaniu nowych jednostek napędowych, które również zostały odchudzone – na szczęście tylko z kilogramów. B8 ma być dostępne z silnikami benzynowymi o mocy od 125 do 280 koni mechanicznych i wysokoprężnymi, które będą dysponować mocą od 120 do 240 koni mechanicznych. Wszystkie oczywiście będą przystosowane do obecnych norm spalania i ekologicznych trendów, dzięki czemu również spalanie będzie niższe. Co ciekawe, pojawić ma się również wersja hybrydowa nowego Passata, o której ciągle niewiele wiadomo.

Również oferowane wyposażenie ma być bogatsze niż dotychczas. W nowej generacji popularnego „Paska” znajdziemy między innymi system Front Assist, który zapewni możliwość awaryjnego hamowania w mieście i będzie monitorować zachowanie pieszych, a także system ochrony przed zasłabnięciem kierowcy, który w razie wystąpienia konieczności zatrzyma bezpiecznie samochód. Na wyposażeniu Passata B8 znajdzie się także asystent jazdy w korkach oraz wspomaganie parkowania z przyczepą. Samochód pozostanie więc w pewnym sensie „wołem roboczym”, który podoła większości zadań mu powierzonych, a przy tym będzie wystarczająco luksusowy i prestiżowy.

Volkswagen Passat to samochód, który nie tylko spopularyzował jednostkę napędową 1.9 TDI. To także auto, które na stałe zapisało się na kartach historii dzięki ponad czterdziestoletniej historii i wysokiej jakości wykonania. Jaki będzie nowy Passat? Miejmy nadzieję, że równie dobry, co jego poprzednicy.

Dyskusja

komentarzy