prototypy i wizje

Wyścigowa 407-ka

Wielu fanów Peugeota z niecierpliwością czeka na następcę modelu 406 Coupé, który należy do grona najpiękniejszych aut, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. W Genewie zaprezentowano 2-drzwiową wyścigową 407-kę.

407 Silhouette, bo tak zwie się najnowsze dziecko koncernu PSA jest wyrazem szerokiego zainteresowania firmy wyścigami samochodowymi.

Muskularna sylwetka, wielkie koła, ospojlerowanie mają sprawiać, że auto dla każdego, kto na nie spojrzy będzie synonimem dynamiki, mocy a jednocześnie lekkości i zwinności. Karoseria w całości została przejęta z modeli startujących w wyścigach Supertouring Championships i oparta jest na rurowej konstrukcji.

Auto ma 4,67 m długości, 1,37m wysokości i 1,9 m szerokości. Ta ostatnia wartość jest nie wiele większa niż w normalnej 407. Regulowane zawieszenie w razie potrzeby może być obniżone o 4 cm.

We wnętrzu odnajdziemy deskę rozdzielczą znaną z „produkcyjnej” wersji 407 aczkolwiek przystosowaną do warunków rajdowych. Zamiast zegarów mamy ciekłokrystaliczny wyświetlacz informujący kierowcę o najważniejszych parametrach. Dodatkowo w kierownicy umieszczono maleńki monitor mający informować o aktualnie używanym biegu. Całe wnętrze zostało wyłożone czerwoną skórą i karbonem. Oczywiście jak to w aucie sportowym nie mogło zabraknąć kubełkowych foteli z solidnymi czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa.

407 Silhouette napędzany jest umieszczoną centralnie V6-tką z mechanicznym doładowaniem o mocy 320KM.

Warto uważnie się przyjrzeć temu autu. Chociażby dlatego, że jak uczy historia m.in. poprzedniego prototypu 407 Elixir od salonowej „pokazówki” do wersji produkcyjnej bardzo krótka droga.

Dyskusja

komentarzy