#RamenTygodnia. Nie przy jedzeniu! Bentley Continental Widebody

A kto powiedział, że w naszym przeglądzie japońskich ogłoszeń znajdą się wyłącznie samochody z Kraju Kwitnącej Wiśni. Proszę bardzo, zamknijcie oczy i podziwiajcie bardzo po japońsku stuningowanego Bentleya.

Konichiwa. Nie mówcie, że nie ostrzegałem.

Japończycy mają specyficzny styl tuningu. Czasem się sprawdza, czasem nie. Ale "widebody", czyli duże poszerzenia nadwozia, do tego solidne felgi, np. z szerokim rantem, "gleba" - to taki typowy klimat. Do tego biały lakier, i mamy "typowego JDM-a". O ile jednak Toyota Chaser, Nissan Cedric, czy inny Skyline sedan (a nawet projekty słynnego Liberty Walk) potrafią naprawdę oryginalnie i nieźle wyglądać, to powiedzmy sobie szczerze - ten przykład jest ekstremalny.

Bo na warsztat wzięto jedno z ładniejszych i bardziej dystyngowanych coupe lat 90-ych, Bentleya Continentala T. Brytyjski lotniskowiec ma niemal 5,3 metra długości i design zachowawczy niczym zamek w Szkocji. Tymczasem tutaj polakierowano atrapę chłodnicy, przyciemniono przednie lampy i założono upstrzony światłami przeciwmgielnymi zderzak. Poszerzenia sięgają 7 cm na stronę i obejmują zarówno błotniki, jaki progi, które, wraz z wlotami przed drzwiami (oraz na masce) przypominają projekty Koenig Specials z lat 80-ych. Z tyłu również nowy, duży zderzak z ekstremalnym dyfuzorem i poczwórne końcówki wydechu - dwa razy po dwie w pionie. No i oczywiście "gleba" - obniżony Bentley stoi też na dwudziestodwucalowych, lakierowanych pod kolor nadwozia felgach pasujących bardziej do raperskich teledysków z USA. A już na pewno nie do Bentleya.

Pokryte czerwoną skórą wnętrze obyło się niemal bez przeróbek - pojawiła się tylko budka z jakimś radiem 2DIN i nawigacją, a drewniane wstawki wymieniono na takie z jasnego włókna węglowego. Gdzieś między tonami plastiku znajduje się generator przyjemności: 6,75-litrowy silnik V8 z doładowaniem osiągający 390 KM.

Cena? Trzeba zapytać w Ceasar Trade, które oprócz innych, już normalniejszych projektów, sprzedaje również tego Continentala.

http://www.caesar.co.jp/Bentley/96-wide-r/96-conti-wide-r.html

Trzeba przyznać, że ten projekt mimo wszystko ma coś w sobie. Tylko nie wiem, czy jest to coś dobrego.

ボナペティ