tuning i modyfikacje

2019 BMW ETA 02. Retro w niemieckim wydaniu

Stylistyka retro w nowoczesnym wydaniu? Jak widać Niemcy potrafią się bawić w takie koncepcje. Poznajcie BMW ETA 02.

Niestety, projekt ten nie jest oficjalnym dziełem marki z Monachium. A szkoda, bo koncepcja jest naprawdę ciekawa i przyjemna dla oka. Niemiecka firma Everytimer Automotive przygotowała pełną konwersję dla BMW 135i (E88), która upodabnia ten model do kultowego 2002 Neue Klasse. Co się zmieniło?

Przede wszystkim całkowicie przebudowano nadwozie. Front zyskał charakterystyczny dla modelu 2002 wygląd, podobnie jak tył – okrągłe lampy wiernie odwzorowują oryginalne rozwiązanie. Poza tym nie zabrakło tutaj charakterystycznego „rekiniego” podcięcia z przodu oraz wyraźnych przetłoczeń w linii bocznej. Trzeba przyznać, że całość dobrze komponuje się z linią szyb oraz dachu zaczerpniętymi z poprzedniej „jedynki”. Wszystkie elementy nadwozia są ręcznie wykonywane i montowane, co ma zapewnić wysoką jakość wykonania.

Zmiany zaszły także w środku. Everytimer Automotive postawiło na dość klasyczne zestawienie, czyli brązową skórę, którą dopełnia tkanina w charakterystyczną pepitę. Zestawienie to nie tylko pasuje do retro-charakteru auta, ale jest także bardzo atrakcyjne i spokojnie mogłoby być zastosowane w każdym nowym samochodzie.

Niemcy zdecydowali się na wykorzystanie jako bazy wersji 135i z 306-konnym silnikiem 3.0 Twin-Turbo. Dzięki temu osiągi są naprawdę dobre – 5 sekund do setki oraz prędkość maksymalna wynosząca 250 km/h to bardzo dobre wyniki. Aktualnie Everytimer stworzyło dwa „prototypowe” egzemplarze – niebieski i ciemnozielony. Przygotowywane są już jednak kolejne konwersje – pięć następnych nadwozi z włókna węglowego niebawem wyjedzie z zakładów tej firmy. Jaki jest koszt konwersji? Wynosi on około 70 000 euro. Do tej kwoty należy oczywiście doliczyć cenę auta.