tuning i modyfikacje

Najmocniejszy Seat Leon ST Cupra. Oferuje 521 koni mechanicznych

Jednostka 2.0 TSI ma spory potencjał. Jak widać wyciągnięcie z niej ponad 500 koni mechanicznych to nie jest żaden wyczyn.

Już wielokrotnie udowodniono, że z jednostki 2.0 TSI można wykrzesać naprawdę dużo mocy i zachować jej stosunkowo dużą bezawaryjność. Mowa oczywiście o najnowszym wcieleniu tego silnika, które kryje się m.in. w Golfie R czy w Leonie Cupra. Auta generujące ponad 500 KM występują regularnie na najróżniejszych festiwalach prędkości czy wyścigach na 1/4 mili.

Siemoneit Racing postanowił wycisnąć z Seata Leona Cupra ST wszystkie soki. Jednostka 2.0 TSI została tutaj podkręcona z seryjnych 300 KM na 521 KM. Modyfikacje nie są jednak tanie ani delikatne. Płacąc ponad 23 000 euro otrzymujemy całkowicie przebudowany dolot, nowe podciśnienia i sterowanie silnikiem, większą turbinę, wydajniejsze wtryskiwacze paliwa, potężny intercooler oraz szereg innych modyfikacji w silniku, dzięki którym moc wzrasta o ponad 200 KM.

W efekcie Seat Leon Cupra ST od Siemoneit Racing przyspiesza do setki w 3,4 sekundy (zasługa napędu 4DRIVE), zaś od 100 do 200 rozpędza się w 6,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 280 km/h – ograniczono ją elektronicznie. Szaleńcy w wersji bez kagańca mogą jednak spokojnie osiągnąć nawet 300 km/h.

Siemoneit Racing oferuje też przystępniejszą wersję modyfikacji. Za niecałe 15 000 euro Seat Leon Cupra ST może zostać wzmocniony do 450 KM, co w zupełności wystarczy do rywalizacji z Mercedesem-AMG A 45 czy Audi RS3.

Dyskusja

komentarzy