Szybszy od DBS-a Superleggera. 682 konie mechaniczne w Astonie Martinie Vantage

Czterolitrowe V8 z Affalterbach ma ogromny potencjał, który bardzo łatwo wykorzystać.

Niemiecki tuner Wheelsandmore wziął na warsztat małego Astona i postanowił wycisnąć z niego ostatnie soki. Przede wszystkim prace rozpoczęto od silnika - 4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem, które dostarczane jest przez AMG, zostało podrasowane do 682 KM. To niewiele mniej niż w znacznie większym Astonie Martin DBS Superleggera z jednostką V12. Dzięki kuracji Wheelsandmore sprint do setki w Vantage'u skrócił się do 3,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 325 km/h.

Co zmieniono w jednostce napędowej? Przede wszystkim silnik dostał większe turbosprężarki. Poza tym przygotowano dedykowane oprogramowanie ECU oraz nowy układ wydechowy ze zbudowanymi od podstaw katalizatorami. Za taki zestaw modyfikacji Wheelsandmore żąda od 16 do 20 000 euro. Tuningując auto w tej firmie można także skusić się na pakiet wizualny. Składa się on z elementów z włókna węglowego oraz dedykowanych 21 i 22-calowych felg.

Czy modyfikacje przeprowadzone przez Wheelsandmore sugerują, że inni tunerzy specjalizujący się w podkręcaniu Mercedesów wezmą na tapetę Astony? Chętnie zobaczylibyśmy Vantage'a po kuracji w Renntechu lub po poprawkach Brabusa.