Volkswagen prezentuje interaktywne światła przednie i tylne

Światła, które przekazują informacje? Brzmi to jak małe science fiction, ale niebawem takie rozwiązania pojawią się na rynku.

Volkswagen pochwalił się swoimi najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie oświetlenia. Producent ten przykłada ogromną wagę do tego elementu auta - wystarczy spojrzeć np. na nowego Touarega, który zyskał bardzo zaawansowane i świetnie działające w rzeczywistości oświetlenie LED, które idealnie wycina i podświetla konkretne elementy drogi, takie jak pobocze i znaki, ograniczając oślepianie aut nadjeżdżających z naprzeciwka do minimum. To jednak tylko rozgrzewka przed tym, co poznamy w nieodległej przyszłości.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=q-1cF9NkbLc[/embedyt]

Producent z Wolfsburga opracował nowe światła ledowe typu micro-pixel. Matryca składa się tutaj z 30 000 punktów świetlnych, które nie tylko poprawią wycinanie i oświetlanie drogi, ale przede wszystkim będą mogły rzucać informacje i ostrzeżenia w postaci świetlnych znaków wyświetlanych na drodze. Ma to nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo, ale przede wszystkim przyda się przy komunikacji aut autonomicznych. System ten ma także pozwalać na stworzenie nowego asystenta - Optical Lane Assist, wyświetlającego właściwy tor jazdy.

Podobne rozwiązanie może pojawić się z tyłu - tutaj zagości Optical Park Assist, czyli system, który wyświetla tor jazdy auta przy cofaniu. Ma to ostrzegać pieszych poruszających się wokół pojazdu oraz ułatwiać manewrowanie samochodem. Volkswagen pochwalił się także systemem świateł tylnych przekazujących konkretne komunikaty. Rozwiązanie Volkswagena ma przekazywać podstawowe informacje, takie jak np. ostrzeżenie lub stan naładowania baterii.

Volkswagen testuje swoje nowe technologie w specjalnym obiekcie, który powstał na terenie fabryki w Wolfsburgu. Tunel o długości 100 metrów, szeroki na 15 metrów i wysoki na 5 metrów jest przestrzenią, w której odwzorowywane są konkretne warunki drogowe. To właśnie tutaj Niemcy mają możliwość dokładnego weryfikowania działań poszczególnych systemów, jeszcze przed wypuszczeniem aut testowych na drogi publiczne.