wydarzenia

Fiat 500 świętuje pierwsze urodziny

4 lipca 2007 roku miała miejsce premiera Fiata 500. Z okazji pierwszej rocznicy tego wydarzenia Fiat zorganizował cykl imprez pod nazwą „500 Picnic” – dla wszystkich tych, dla których Fiat 500 jest uosobieniem mitu motoryzacyjnego, symbolem geniusza włoskiego stylu, czy dziedzictwem historii.

Tym sposobem środowisko właścicieli 500-tek oraz wszystkich pragnących ją mieć, jeszcze bardziej się do siebie zbliżyło. Świętować mogli wszyscy – od Włoch, poprzez Anglię, Polskę, aż po Japonię i Afrykę Południową.

Dziś można spotkać ponad 112 000 pięćsetek poruszających się dostojnie po drogach 70 krajów. Warto wspomnieć, iż w poczekalni czeka na swoich właścicieli drugie tyle 500-tek. Fiat docenia ten wielki entuzjazm i postanowił stworzyć odrębną przestrzeń dla pasjonatów najmniejszych Fiatów – uruchomiono niszową inicjatywę stron web „500 loves you” oraz „500 wants you”.

Większość klientów zdecydowała się na hojniej wyposażone auta z gamą akcesoriów – aż 80% Fiatów jeżdżących po drogach całego świata to wersje Lounge i Sport z systemem Blue&Me, dzięki któremu można łatwo i bezpiecznie być w ciągłym kontakcie z innymi.

Skąd pomysł na cykl imprez i pierwsze oficjalne spotkanie środowiska maniaków 500-tek? Oczywiście od ludzi, z chęci poznania się, spotkania i spędzenia wspólnie czasu i, może przede wszystkim, pochwalenia się własnym skarbem.

Inicjatywy „500 Picnic” odbyły się m.in. w Amsterdamie, Atenach, Kopenhadze, Londynie, Mediolanie, Monachium, Palermo, Paryżu, Rzymie, Tokio, Walencji, Wiedniu czy Zurychu. Ponadto w RPA, gdzie impreza zbiegła się z debiutem Fiata 500 na tamtejszym rynku.

W Polsce „Piknik 500” odbył się na Helu, gdzie głównym miejscem zabawy był klub zaprojektowany z włoską lekkością i elegancją. Na przybyłych czekało wiele atrakcji m.in. energiczna muzyka, boisko do gry w siatkówkę plażową, plac zabaw dla najmłodszych czy wyjątkowa ekspozycja 500-tek.

Partnerem pikników było MTV. Stacja emitowała spot telewizyjny, zrealizowany w tej samej estetyce co spot promujący produkt, emitowany w całej Europie: seria przedmiotów, których nie może zabraknąć na pikniku zmieniających się w szybkim tempie na ekranie tańcząc w rytm muzyki.

Po dwóch latach istnienia międzynarodowej platformy marketingowej „500 wants you”, strona www.fiat500.com nadal będzie kontynuować realizację oryginalnych i innowacyjnych projektów. Wystarczy tu nadmienić chociażby nowinkę on line „500 loves you”, która wciąż nabiera charakteru funkcjonowania platformy społecznościowej gdzie każdy właściciel 500-tki może stworzyć swój profil i zaprezentować nowy nabytek, kontaktować się z innymi użytkownikami, wysyłać zdjęcia, video, stworzyć listę znajomych, organizować spotkania czy zloty.

Komentarze w temacie Fiat 500 na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy