Opel Grandland X debiutuje z dieslem 1.5 CDTI
Po Peugeocie przyszedł czas na Opla. Trwa wymiana silników w gamie modelowej. Tym razem Grandland X doczekał się nowej jednostki wysokoprężnej 1.5, która zastąpi udany silnik 1.6 o mocy 120 KM.
Nową jednostkę można spotkać już w samochodach francuskiego koncernu. Teraz trafia do Opla. Czterocylindrowy diesel o pojemności 1.5 dysponuje mocą 130 KM oraz momentem obrotowym 300 Nm. Ma być oczywiście oszczędniejszy i to już wg norm WLTP (producent podaje jednak "dla celów porównawczych" tylko wyniki spalania wg NEDC: 4,0-4,3 l/100 km w trybie mieszanym, 4,7-4,9 w trybie miejskim i 3,5 - 3,9 l/100 km poza miastem, co ma być o 4% lepszymi wynikami niż w przypadku silnika 1.6). Poza oszczędnością spalania, nowy diesel ma być też czystszy - spełnia normę Euro 6-TEMP. Wyposażono go bowiem w katalizator SCR, a więc będzie "trzeba" dolewać mu AdBlue.
Domyślnie diesel 1.5 dostępny będzie z sześciobiegową przekładnią manualną, ale opcjonalnie będzie można go zamówić z nowym, ośmiobiegowym automatem (klasyczna konstrukcja marki Aisin).
Póki co nowy silnik można zamawiać już w Niemczech, gdzie ceny rozpoczynają się od 27 720 Euro za wersję Selection.