Toyota Tacoma - Japończyk w Ameryce

Znacie model Tacoma? Niektórzy może kojarzą, choć znakomita większość nie ma pojęcia, co to za samochód. Jest to niejako amerykański odpowiednik Toyoty Hilux. Brzmi dobrze? To zobaczcie, co przygotowała Toyota z okazji motoryzacyjnego święta w Detroit.

Nowa Tacoma na rynku pojawi się w przyszłym roku. Będzie to dobra okazja, by Toyota pochwaliła się wieloletnim (zbieranym od dekad) doświadczeniem w konstruowaniu samochodów użytkowych i terenowych. Będzie to średnich rozmiarów pickup (na europejski standard ciężko o większe auto w klasie).

Co nowego przyniesie kolejna odsłona Tacomy? Wzmocniona zostanie przede wszystkim rama pojazdu. Wykonana będzie ona ze stali o podwyższonej wytrzymałości, dzięki czemu samochód będzie stabilniejszy i solidniejszy. Samo nadwozie również zostanie wzmocnione, a dzięki zaawansowanej technologii będzie ono także lżejsze niż w poprzedniej generacji. Głównym założeniem konstruktorów było stworzenie samochodu bardziej wydajnego podczas zwykłej jazdy po ulicy, który jednocześnie świetnie będzie sobie radził w terenie. Możliwe, że im się to udało...

Nowa Tacoma posiadać będzie w ofercie dwie jednostki napędowe. Pierwsza z nich to czterocylindrowy silnik o pojemności 2,7 litra. Druga zaś to zupełnie nowy silnik V6 o pojemności 3,5 litra, który pracuje w cyklu Atkinsona. Obydwie jednostki obsługiwane będą przez automatyczną skrzynię sześciobiegową, a dodatkowo V6-stka będzie mogła występować w połączeniu z sześciobiegowym manualem. Nowe rozwiązania techniczne w silnikach oraz skrzyniach biegów mają zapewniać lepsze osiągi, a także niższe zużycie paliwa.

Inżynierowie Toyoty starali się jednak oddać coś więcej niż wieloletnią tradycję. Inspirowali się także pustynnymi wyścigami samochodów, w których pickupy o terenowym zacięciu odgrywają znaczącą rolę. Sama sylwetka auta stała się dzięki temu bardziej muskularna, co w połączeniu z felgami w rozmiarze od 16 do 18 cali może robić niemałe wrażenie. Oczywiście, jeśli lubimy tego typu auta.

Zmianie uległ przedni grill, co nadało Tacomie bardziej drapieżnego wyglądu. Podniesiona została również maska pojazdu. Przeprojektowano zderzaki, zamontowano nowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej. Z tyłu zaś znalazły się zintegrowany spojler i tłoczone logo modelu (dość charakterystyczna cecha pickupów).

Wnętrze nowej Tacomy ma być niejako "przedłużeniem" jej terenowego i sportowego zacięcia, które widać z zewnątrz. Znalazło się tam bowiem z jednej strony miękkie wykończenie, które odpowiadać ma za komfort kierowcy i pasażerów, z drugiej strony natomiast widoczne są metalowe wstawki, które oddają surowy charakter pojazdu.

Na wyposażeniu amerykańskiego pickupa Toyoty znajdą się przede wszystkim: inteligentny kluczyk z przyciskiem "start", skórzane siedzenia, elektryczny szyberdach, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, większy niż dotychczas ekran dotykowy oraz system monitorowania martwego pola. Ponadto, nowa Tacoma została wyposażona w nowe szyby akustyczne, których zadaniem jest oczywiście wyciszenie wnętrza.

A co z offroadem? Cóż, tutaj także poczyniono pewne usprawnienia. Wybierając odpowiedni wariant wyposażeniowy, klienci będą mieli możliwość korzystania z systemu Multi-Terrain Select, który umożliwia użytkowania kilku trybów jazdy: po luźnych kamieniach, błocie czy piasku. Każdy z nich reguluje dawkę mocy przekazywaną na odpowiednie koła, by uzyskać możliwie najlepszą przyczepność. Auto dodatkowo wyposażone zostanie w blokadę tylnego dyferencjału, asystenta ruszania pod górę, kontrolę trakcji, system Crawl Control oraz wiele innych.