Volvo: będziemy robić kombi. Mercedes: na co komu kombi?

Elektromobilność sprawia, że niektórzy producenci gubią się w swoich pomysłach. Volvo na przykład nie zrezygnuje z nadwozia kombi. Mercedes natomiast ma taki plan - i lada chwila zacznie wdrażać go w życie.

Dokładnie 8 lat - tyle daje sobie Mercedes na pożegnanie się z samochodami z nadwoziem kombi. W 2030 roku tego typu modele mają zniknąć z gamy, ustępując miejsca innym formom. Warto więc zadać pytanie: dlaczego?

Mercedes ma plan. Jaki? Sprytny

Przynajmniej tak on wygląda w oczach marki, gdyż klienci może wcale tak ochoczo na to nie spojrzą. Niemiecki producent uważa, że czas klasycznych kombi już dobiega końca. I nie chodzi tutaj o ich popularność, a raczej o cięcia kosztów i ograniczenie gamy modelowej, aby wygospodarować więcej pięknych zielonych dolarów na inwestycje w elektromobilność.

Zadajecie sobie teraz zapewne pytanie - ale co ma piernik do wiatraka, poza siedmioma literami? Uwierzcie mi, też nie wiem. W każdym raziem Mercedes chce zrezygnować z aut typu kombi, aby inwestować w samochody na prąd. Tutaj zapewne na celowniku będą SUV-y, będące swego rodzaju substytutem dla klasycznych kombiaków.

Mercedes kombi

I tutaj pojawia się kolejny ciekawy i lekko szokujący aspekt całej sprawy. Według niemieckiego Automobilwoche, z reguły posiadającego naprawdę sprawdzone informacje z pewnych źródeł, Mercedes chce zainwestować w podniesionego sedana. Tak, dobrze czytacie - sedana. Pamiętacie stare Legacy Outback z takim nadwoziem, albo Volvo S60 CC? To nie były hity. A mimo to Niemcy chcą podążać właśnie w tym kierunku.

Rezygnacja z kombiaków zacznie się już niebawem

Za trzy lata, w 2025 roku, z gamy ma zniknąć fenomenalny moim zdaniem Mercedes CLA Shooting Brake. Najdłużej na ringu pozostanie Klasa E i Klasa C. Ten pierwszy model lada chwila zadebiutuje w całkowicie nowym wydaniu. Klasa C z kolei dopiero się rozkręca w kwestii sprzedaży.

Mercedes rezygnuje, inni inwestują

Kilka dni temu Volvo potwierdziło, że nie odpuści sobie produkcji aut typu kombi. Poza tym rynek pokazuje, że takie nadwozia wciąż mają sens. Volkswagen wyrzucił ze sprzedaży Passata Sedana (bo się nie sprzedawał) i zostawił wyłącznie wersję Variant. BMW M3 zyska po raz pierwszy w historii odmianę Touring, a Audi RS6 schodzi jak świeże bułeczki. O Taycanie Cross Turismo i Panamerze Sport Turismo nawet nie wspominam.

Da się? Da się. Mercedesie, dokąd więc zmierzasz?