BMW Serii 3 G20 przejdzie kolejny lifting. Na rynku zostanie do 2026 roku

BMW Serii 3 G20 przejdzie kolejny lifting - choć będzie on bardzo dyskretny. Wszystko to z prostego powodu - ten model zostanie z nami na dłużej. Zobaczcie co się tutaj zmieni.

  • Produkcja BMW Serii 3 G20 zakończy się w październiku 2026 roku
  • Wersja Touring zostanie w ofercie nieco dłużej, do lutego 2027

Niemcy nie żegnają się z najbardziej cenionymi modelami. BMW Serii 3 G20 nie tak dawno przeszło pierwszy duży lifting, a w drodze jest już kolejna aktualizacja. Tym razem zmiany będą dużo skromniejsze - aczkolwiek wszyscy je docenią. Niemiecka marka postanowiła przedłużyć żywot tego modelu, aby dać sobie czas na dopracowanie dwóch następców.

Miejsce "trójki" zajmie w przyszłości zarówno spalinowy model, jak i elektryczny. Te jednak zadebiutują dopiero w 2026 roku. A bezkrólewie w tym segmencie nie wchodzi w grę.

BMW Serii 3 G20 zyska szereg drobnych poprawek. Na rewolucję nie ma co liczyć

Oznacza to jedno - sprawdzony design, który ceni sobie wiele osób, zostanie z nami na dłużej. Wśród nowości, o których się wspomina, możemy zobaczyć podświetlany grill (Iconic Glow). Dyskretne poprawki dotknął kształt zderzaka przedniego i tylnego. Lampy nie ulegną zmianie - a to dobra nowina.

Nieco więcej nowości znajdziemy we wnętrzu. Tutaj przede wszystkim zadebiutują inne materiały wykończeniowe, a także nowa kolorystyka kokpitu. System multimedialny zyska nowe oprogramowanie 8.5, z uproszczonym sterowaniem i ze zoptymalizowanym działaniem.

BMW Serii 3 G20 lifting 2024

Pod maską zadebiutują odświeżone jednostki napędowe z rodziny TU2

Będą to więc znane silniki, zoptymalizowane pod nowe normy emisji spalin. Z dobrych wiadomości - diesle nigdzie nie znikają. Jeśli więc zależy Wam na jednostce wysokoprężnej, to BMW zapewni Wam odpowiedni wybór. W ofercie będą także jednostki benzynowe z układem miękkiej hybrydy (ten system jest też w dieslach) i warianty PHEV. Seria 3 zyska także modyfikacje wymagane przez nowe regulacje, w tym zaktualizowane systemy wspierające kierowcę.

Jakie są dalsze losy Serii 3?

Kolejna generacja będzie dzielona pomiędzy modelem bazującym na platformie Neue Klasse (elektrycznym), a wariantem spalinowym. Ten pierwszy zyska oznaczenie NA0/NA1, zaś drugi G50/G51. Wariant na prąd pojawi się na rynku w 2026 roku i do produkcji trafi najprawdopodobniej w listopadzie. Seria 3 G50 pojawi się dopiero w 2027 roku - potencjalnie w lipcu.

Zdjęcia: Motor.es