BMW Serii 4 G22 oficjalnie zaprezentowane. Czym się wyróżnia, co oferuje?

Tym razem już oficjalnie - BMW Serii 4 debiutuje na rynku. Wyróżnia je kontrowersyjny wygląd, ale pod specyficznym nadwoziem znajdziemy sprawdzone rozwiązania.

Ten samochód zdecydowanie wyróżni się z tłumu. Powitajcie nowe BMW Serii 4 G22, które zapisze się w historii marki dzięki ogromnym nerkom. Pod kontrowersyjnym wizualnie nadwoziem kryje się jednak bardzo ciekawe auto, które w topowym wariancie (stojącym poniżej M-ki) oferować będzie nawet 382 KM!

BMW Serii 4 G22 - aerodynamika to klucz do sukcesu

Jednym z podstawowych kryteriów przy projektowaniu nowej Serii 4 było uzyskanie niskiego oporu powietrza. W przypadku tego auta wskaźnik Cd udało się obniżyć z 0,29 do 0,25. Co to oznacza? Oczywiście poza niższym zapotrzebowaniem na paliwo wpłynie to także na zredukowanie hałasu w kabinie.

Wiele emocji budzi stylistyka tego samochodu. O ile linia boczna i tył robią fantastyczne wrażenie i prezentują się bardzo atrakcyjnie, o tyle front jeszcze przez długi czas będzie wywoływać skrajne emocje. Masywne nerki z przodu mają na celu wyróżnienie tego modelu na tle całej gamy BMW. Czy zostaną ciepło przyjęte przez klientów? Cóż, trzeba poczekać na rozpoczęcie sprzedaży - ma to nastąpić w październiku bieżącego roku.

Wnętrze przeniesiono całkowicie z Serii 3. A to oznacza spójną linię, dobrą ergonomię i wysoki komfort podróżowania. Sporą niespodzianką jest zastosowanie tylnej kanapy dzielonej w proporcjach 40:20:40 - to nietypowe rozwiązanie w sportowym coupe.

Pod maską znajdziemy - póki co - trzy jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Wersje zasilane paliwem 95 i 98 to 420i, 430i i M440i (pierwsza opcjonalnie dostępna z napędem xDrive, w M440i jest to standard). Dwulitrowa turbodoładowana benzyna (420i i 430i) generuje odpowiednio 184 KM / 258 KM i 300 / 400 Nm momentu obrotowego. Jest to zmodernizowana wersja znanego z innych modeli silnika.

Ciekawie prezentuje się natomiast wariant M440i xDrive. W tym przypadku postawiono na układ z "miękką hybrydą" i instalacją 48V. Moc? Aż 374 KM i 500 Nm. Ma to przekładać się na sprint do setki w zaledwie 4,5 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. W przypadku każdego wariantu standardowo otrzymujemy 8-biegową skrzynię automatyczną, którą dostarcza ZF.

BMW Serii 4 2020

BMW Serii 4 G22 - sportowe właściwości jezdne

W nowej Serii 4 środek ciężkości położono o 21 mm niżej niż w konstrukcyjnie spokrewnionym BMW Serii 3. Jednocześnie szerzej rozstawiono koła, co pozwoliło na lepsze wyważenie samochodu - rozkład masy wynosi tutaj 50:50. W standardowym wyposażeniu znajdziemy usportowione zawieszenie, zaś opcją jest zawieszenie M Sport oraz adaptacyjne amortyzatory BMW M. Poza tym nabywcy mogą zdecydować się na inwestycję w progresywny układ kierowniczy i sportowy układ różnicowy z pełną blokadą dla tylnej osi.

BMW Serii 4 G22 - bogate wyposażenie, dużo gadżetów

Niemcy uzbroili swoje nowe coupe w szereg nowoczesnych rozwiązań. Znajdziemy tutaj między innymi światła LED (także laserowe), w których zastosowano nowe diody do jazdy dziennej w formie litery L. Na liście opcji zagościł także wyświetlacz HUD, zestaw kamer 360 stopni, sterowanie gestami (dla systemu multimedialnego) oraz nagłośnienie Harman&Kardon.

BMW Serii 4 G22 - ofertę uzupełni także kabriolet i Gran Coupe

Kolejne wersje "czwórki" poznamy jeszcze w tym roku - najprawdopodobniej bliżej jesieni. Tak jak napisaliśmy start produkcji i sprzedaży zaplanowano na październik bieżącego roku.