Dacia Duster 2024 nadchodzi wielkimi krokami. Nudy nie będzie

Sześć lat na rynku w zupełności wystarczy. Już niebawem zadebiutuje Dacia Duster 2024, czyli całkowicie nowe wcielenie tego popularnego SUV-a. To będzie prawdziwa rewolucja dla marki - nie tylko wizualna, ale i techniczna.

Nie ma na rynku drugiego samochodu, który łączył by tyle cech. Duster najpierw pokazał, że można stworzyć tanie i uniwersalne auto, które poradzi sobie z daleka od asfaltu. Druga generacja uzupełniła to ciekawszym wyglądem i lepszym wyposażeniem. Trzecie wydanie wprowadzi z kolei nowoczesne rozwiązania, których próżno było tutaj szukać. Dacia Duster 2024 zyska kilka atrakcyjnych wariantów napędowych, a jej stylistyka będzie naprawdę imponująca.

Dacia Duster 2024. Wiemy o niej naprawdę dużo!

Rumuńsko-francuska marka nie kryje się ze swoimi planami. Koncepcyjny model Bigster miał zapowiadać większego SUV-a w gamie marki. Tymczasem okazuje się, że jego cel był zupełnie inny.

Dacia Duster 2024 Dacia Duster 2024

Bigster przeistoczył się właśnie w nowego Dustera, co jest świetną informacją. Oznacza to dwie rzeczy - odważną stylistykę i nowoczesną konstrukcję. Na drogi wyjechały zamaskowane egzemplarze, noszące już w pełni produkcyjne nadwozie.

To pozwala nam stwierdzić, że ujawnione ponad rok temu rysunki patentowe faktycznie przedstawiały finalnego Dustera trzeciej generacji. A ten jest niemal idealnym odwzorowaniem Bigstera, pokazanego w 2021 roku.

Nowa Dacia Duster 2024 powstanie na platformie CMF-B

To jeszcze bardziej zbliży ten samochód do Renault Clio i Captura. Nie chodzi jednak o wymiary, a możliwość wykorzystania nowoczesnych silników. Wszystko wskazuje na to, że nowy Duster będzie pierwszym modelem Dacii, w którym zagości hybryda plug-in.

Mówimy tutaj o 160-konnej jednostce, znanej właśnie z Captura, czy niegdyś z Megane. Rumuńska marka musi postawić na taki silnik, aby spełnić wszystkie stawiane przed nią wymagania.

Oczywiście pod maską pojawią się też inne silniki. Możemy tutaj liczyć na miękkie hybrydy (1.3 TCe) i potencjalnie na diesla 1.5 dCi. Ten raczej nie wybierze się jeszcze na emeryturę, gdyż w niektórych krajach wciąż jest kluczowym wariantem napędowym.

Wzorem Joggera możemy tutaj także zobaczyć zwykłą hybrydę, oferującą 140 KM. Renault zoptymalizowało koszty produkcji tej wersji, co pozwoli na obniżenie ceny finalnego auta.

Oczywiście Dacia Duster nie będzie już tak tania

Te czasy dawno za nami, aczkolwiek już obecna generacja jest samochodem z zupełnie innej półki. Jeśli w trzecim wydaniu dostaniemy nowoczesne multimedia i sporą garść systemów bezpieczeństwa, to nie pozostanie to bez wpływu na cennik.

Dacia obiecuje jednak, że pozostanie "przystępna" - nawet w tych trudnych czasach. Pozostaje więc trzymać kciuki za rumuńskiego producenta.