Fabryka Stellantis w Tychach od tego roku będzie produkować chińskie samochody. Oto szczegóły

Fabryka koncernu Stellantis w Tychach będzie produkować chińskie samochody. Na mocy spółki joint-venture pomiędzy tą grupą a producentem Leapmotor, na Śląsku powstawać będzie mały elektryczny samochód Leapmotor T03.

Kilka tygodni temu duże zainteresowanie wzbudziła wypowiedź Carlosa Tavaresa. Dyrektor wykonawczy grupy Stellantis podkreślił, że na mocy współpracy z grupą Leapmotor, która de facto stała się czternastą marką w portfolio koncernu, produkcja chińskich aut może ruszyć w Europie. Teraz znamy szczegóły tych planów - i dotyczą one Polski. Fabryka w Tychach, należąca do grupy Stellantis, będzie najprawdopodobniej odpowiedzialna za budowę samochodu Leapmotor T03. Zajmie on miejsce wycofywanego właśnie Fiata 500 i Lancii Ypsilon.

Fabryka koncernu Stellantis w Tychach wypuści na rynek chińskie samochody. Czym jest Leapmotor T03?

Mowa tutaj o małym i budżetowym samochodzie elektrycznym, który ma być "najtańszym takim pojazdem" w Europie. Można śmiało powiedzieć, że jest to konkurent Dacii Spring, aczkolwiek oferujący nieco więcej.

Przede wszystkim Leapmotor T03 ma akumulator o pojemności 36,5 kWh, co przekłada się na większy zasięg. Jego silnik elektryczny generuje z kolei 75 KM. Według chińskiej normy zasięg to 403 kilometry, ale realnie można przyjąć, że 300 km będzie górną granicą.

Fabryka Stellantis Tychy Leapmotor

W wyposażeniu standardowym są multimedia, klimatyzacja i komplet systemów bezpieczeństwa, także tych zaawansowanych. Leapmotor oferuje również tempomat adaptacyjny i wiele innych udogodnień.

Według informacji serwisu WNP.pl oraz Autonews Europe, fabryka grupy Stellantis w Tychach będzie składać te samochody w systemie SKD (semi-knocked down). Oznacza to, że samochody przyjadą rozebrane na części, ale nadwozie będzie już połączone z wnętrzem, a zawieszenie częściowo skompletowane w podwoziu. W Tychach dojdzie więc tak naprawdę do złożenia tych elementów w całość i do wypuszczenia tego samochodu na drogi.

Początkowo mówiło się, że to zakład Mirafiori ma być odpowiedzialny za markę Leapmotor. Kilka dni temu pojawiły się jednak informacje o tym, że Fiat chce uzupełnić ofertę nowej 500-ki silnikiem spalinowym, do którego nomen-omen jest przystosowana. Tym samym to właśnie ten model wykorzysta moce produkcyjne turyńskiego zakładu.

Z kolei w Tychach dawna część odpowiedzialna jeszcze za Fiata 500 (starszego) i za Lancię Ypsilon niebawem opustoszeje. Te samochody znikają już z rynku, gdyż nie będą posiadały homologacji po 7 lipca (ze względu na nowe przepisy GSR2). Tym samym Leapmotor wykorzysta tę przestrzeń do wprowadzenia nowych modeli na rynek.

Fabryka Stellantis Tychy Leapmotor

Póki co na horyzoncie jest jedynie najmniejszy model T03, jednak w przyszłości mogą do niego dołączyć także większe i ciekawsze auta. Produkcja miałaby ruszyć jeszcze w tym roku.

Grupa Stellantis póki co nie komentuje informacji na temat produkcji chińskich samochodów w Polsce.