Fani rajdów dostaną nowy symulator. Assetto Corsa Rally wygląda fenomenalnie
Dla wielu osób najlepszym symulatorem jazdy rajdowej pozostaje stare Richard Burns Rally, solidnie "zmodzone" przez pasjonatów. Teraz jednak wyrośnie mu mocny konkurent - Assetto Corsa Rally ma zapewnić nową jakość.
Richard Burns Rally, gra która trafiła na rynek 21 lat temu, wciąż cieszy się ogromną popularnością. Ten kultowy już tytuł stał się punktem wyjścia dla pasjonatów rajdów, którzy wzięli sprawy w swoje ręce. Kolejne mody, nowe samochody i trasy sprawiają, że RBR wciąż żyje. Co więcej, wiele osób twierdzi, że fizyka jazdy wciąż jest tutaj niepobita. Teraz jednak może się to zmienić, gdyż na rynek wjeżdża Assetto Corsa Rally.
Produkcją gry zajmuje się studio Supernova Games Studios, które powstało pod okiem specjalistów wcześniej związanych z Codemasters, Milestone oraz Slightly Mad Studios. Tym samym projekt korzysta z doświadczenia zespołów, które wcześniej uczestniczyły w opracowywaniu najbardziej zaawansowanych symulatorów wyścigowych i rajdowych. Premiera we wczesnym dostępie poprzez platformę Steam Early Access odbędzie się w najbliższych tygodniach.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć gameplay z wczesnego dostępu - YouTube
Assetto Corsa Rally tworzy niezależny zespół, który korzysta z doświadczenia ekipy Kunos Simulazioni
Gra powstaje w oparciu o silnik graficzny Unreal Engine 5, natomiast za model jazdy odpowiada autorski silnik fizyczny opracowany przez Kunos Simulazioni. W celu odwzorowania tras zastosowano technologię skanowania laserowego, znaną z serii Assetto Corsa. Dzięki temu odcinki specjalne mają odpowiadać rzeczywistej topografii dróg i nawierzchni.
Wczesny dostęp zapewni nam cztery odcinki specjalne
Dwa pochodzą Rajdu Alzacji, zaś pozostałe zaczerpnięto z tras Rajdu Walii. Początkowa lista obejmuje 10 samochodów, przy czym docelowo ma zostać rozszerzona do 30 pojazdów z różnych epok rajdów samochodowych. Wersja premierowa zawiera modele:
| Model | Rok | Klasa |
|---|---|---|
| Alfa Romeo GTA 1300 Junior Gr.2 | 1972 | RWD, klasa historyczna |
| Citroën Xsara WRC | 2001 | WRC |
| Fiat 131 Abarth Gr.4 | 1976 | RWD |
| Fiat 124 Sport Abarth Rally 16V Gr.4 | 1973 | RWD |
| Hyundai i20N Rally2 | 2021 | klasa Rally2 |
| Lancia Delta HF Integrale EVO Gr.A | 1992 | Grupa A |
| Lancia Stratos Gr.4 | 1976 | Grupa 4 |
| Lancia Rally 037 EVO 2 Gr.B | 1984 | Grupa B |
| Mini Cooper S Gr.2 | 1964 | FWD/RWD historyczne |
| Peugeot 208 Rally4 | 2020 | klasa Rally4 |
Ten projekt powstaje od lat
Nad projektem pracowano przez cztery lata. Produkcja Assetto Corsa Rally jest realizowana niezależnie od rozwoju Assetto Corsa Evo. Oba projekty prowadzone są przez odrębne zespoły, a Kunos Simulazioni dostarcza technologię oraz nadzór nad implementacją autorskiego modelu fizycznego.
Assetto Corsa Rally zostało po raz pierwszy zaprezentowano publicznie podczas wydarzenia Sim Racing Expo 2025 w Niemczech. Gra była dostępna w wersji grywalnej, a do internetu trafiły pierwsze materiały wideo prezentujące przebieg rozgrywki, w tym nagrania przygotowane przez serwis Overtake. Wczesny dostęp ma rozpocząć się w ciągu niespełna miesiąca, co oznacza oficjalne wejście projektu do fazy testów publicznych.
Po rozwiązaniu zespołu Codemasters odpowiedzialnego za serie EA Sports WRC oraz Dirt Rally pojawiły się pytania dotyczące przyszłości realistycznych symulacji rajdowych. Assetto Corsa Rally zadaje się być idealną odpowiedzią na potrzeby fanów rajdów.


