Nowy VW Polo oficjalnie - zdjęcia i informacje

Wiele przecieków, zdjęcia zamaskowane, prawie zamaskowane, przypadkowo odkryte i mnóstwo spekulacji. Po 8 latach produkcji poprzednika w końcu poznamy nową broń Volkswagena w segmencie aut miejskich - nowe Polo.

No cóż, na pewno jest to "duża broń" - najnowsza generacja miejskiego VW bazuje na platformie MQB A0 i przekroczyła 4 metry długości (4053 mm) i zyskała niemal 10 cm (94 mm) rozstawu osi. To przełożyło się nie tylko na ilość miejsca w środku, ale również na pojemność bagażnika. Producent zakłada, że sięgnie ona aż 351 litrów.

Nowe Polo ma zawalczyć wyposażeniem - w standardzie pojawi się Front Assist z układem awaryjnego hamowania i systemem rozpoznawania pieszych, limiter prędkości, czy czujnik spadku ciśnienia w oponach. Małego VW będzie można doposażyć w aktywny tempomat, asystenta parkowania, martwego pola, czy Rear Traffic Alert, pomagający przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsc o słabej widoczności.

Wnętrze nowego Polo będzie mocno "skomputeryzowane" z nowym 6,5-calowym ekranem dotykowym w standardzie (podobnym do tych, które zadebiutowały ostatnio w poliftingowym Golfie) oraz elektronicznymi zegarami Active Info Display drugiej generacji - lepiej widocznymi i bardziej ergonomicznymi.

2017 Volkswagen Polo

Większość silników znamy już z innych modeli marki. Polo będzie oferowało ich dziewięć. Najsłabszy to 1.0 o mocy 65 KM. "Litrówki" kończyć się będą na 95-konnym TSI. W ofercie pojawi się także nowy 1.0 TGI o mocy 90 KM - zasilany LPG oraz dwa diesle 1.6 TDI - 80 i 95 KM. Wszystkie silniki powyżej 90 KM będą dostępne z przekładnią DSG. Jednak to co najciekawsze w samochodzie tej klasy, to dostępność nowego 1.5 TSI EVO o mocy 150 KM, z systemem deaktywacji dwóch cylindrów, a także... Polo GTI. Moda na downsizing w tym modelu najwyraźniej minęła. 1.8 TSI, które zastąpiło wcześniejsze 1.4 TSI, również poszło "na śmietnik". W nowym Polo znajdziemy 2.0 TSI o mocy 200 KM, pozwalające na rozpędzenie się do 100 km/h w 6,7 sekundy.

2017 Volkswagen Polo

Nowe Polo już niedługo zadebiutuje na rynku w czterech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline oraz sportowe GTi. Dodatkowo będzie można wybrać pakiety Beats i R-Line. Samochód będzie miał do wyboru 14 kolorów nadwozia, 12 wzorów felg, 11 tapicerek oraz 14 wykończeń deski rozdzielczej. Ceny rozpoczynać się będą od 12 795 Euro w Niemczech.