motorsport

f1_03

Jak zmieni się F1 w rękach Liberty Media?

Nowy właściciel Formuły 1 – Liberty Media – zarysował swoje plany zmian i rozwoju, mające na celu ponowne zwiększenie popularności tego formatu wyścigów.

 

Jak donosi The Finnancial Times, powołując się na osoby powiązane z F1, Liberty Media chce zmienić każdy wyścig w wielkie, niemal tygodniowe wydarzenie – wzorując się na Super Bowl. Ma to na celu przyciągnięcie nowych widzów oraz, co najważniejsze, bogatych sponsorów gotowych inwestować swoje pieniądze w F1.

f1_gp_brazylii_2014_03

Liberty Media chce także upowszechnić F1 w USA – głównie za sprawą wyścigów, które mogłyby odbywać się w Miami lub Los Angeles. Kolejnym celem nowego właściciela jest stworzenie aktywnego działu marketingu, który skupiłby uwagę widzów na rywalizacji pomiędzy kierowcami i zespołami.

Plany Liberty Media związane są z ciągłym spadkiem oglądalności Formuły 1. Widzowie i kibice narzekają na coraz bardziej przewidywalne wyścigi, ustawiane z góry przez decyzje zespołów dotyczące wzajemnej rywalizacji w teamie.

Liberty Media zakupiło F1 w minionym roku od Berniego Ecclestone’a za 3,3 miliarda funtów.

  • Kiedyś radziłem Berniemu, by posadził za kierownicami kobiety. To pomysł na miliard baksów. Może zrobi to teraz LM. http://planf.pl/kobiety-w-f1-czyli-pomysl-na-miliard-baksow/

  • jest jedyny sposób: regulamin techniczny niezmieniany przez 10 lat, wtedy stawka się wyrówna. Kibice nie narzekają na brak akcji czy wyprzedzań tylko na braku walki o zwycięstwo dwóch/trzech zespołów

  • luk

    3,3 mld funtow??? Szkoda, ze nie wiedzialem wzialbym kredyt! 😉