Mercedes-AMG E63 S Kombi - Piekielnie szybka praktyczność

Audi RS6 zyskało godnego konkurenta - Mercedes-AMG zaprezentował oficjalnie model E63 S w praktycznej wersji kombi.

Debiut tej wersji był tylko kwestią czasu - Mercedes doskonale wiedział, jak uderzyć w swojego największego konkurenta. Stylistycznie E w wydaniu AMG wyróżnia się charakterystycznie poszerzonym nadwoziem względem standardowych wersji oraz nieco przebudowanym przodem, kryjącym "generator mocy".

Mercedes-AMG E63 S

Pod maską pracuje znana z innych modeli AMG jednostka 4.0 V8 z podwójnym doładowaniem. W podstawowym wariancie E63 generuje ona 571 koni mechanicznych 750 Nm momentu obrotowego, oraz 612 KM i 850 Nm w wersji S. Słabszy model rozpędza się do setki w 3,6 sekundy, zaś “S-ka” potrzebuje na to o 0,1 sekundy mniej. Czyni to z E63 S najszybsze seryjnie sprzedawane kombi na rynku - Audi RS6 w wersji Performance jest nieco wolniejsze.

Mercedes-AMG E63 S

Standardowo każda E-klasa AMG otrzymuje napęd na cztery koła 4MATIC+ z trybem Drift (dostępnym w mocniejszym wariancie) oraz 9-stopniową dwusprzęgłową przekładnię Speedshift-MCT. Wersja kombi zyskała również nieco zmodyfikowane elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, większe hamulce (z ceramiką w opcji) a także nieco usztywnione zawieszenie.

Mercedes-AMG E63 S

Najważniejsze jest jednak to, że wersja kombi nie straciła swojej praktyczności, znanej ze standardowej odmiany tego auta. Bagażnik pochłania od 640 litrów do 1820 przy złożonej (składającej się w proporcjach 40:20:40) kanapie.

Mercedes-AMG E63 S w wersji kombi zadebiutuje oficjalnie w Genewie, zaś do sprzedaży trafi na jesieni.

O Mercedesie-AMG E63 S możecie także podyskutować na naszym forum.