nowości i premiery

Suzuki Baleno

Suzuki zapowiada nowe Baleno

Wielkimi krokami zbliżamy się do targów we Frankfurcie, a do obszernej listy premier dopisujemy kolejną pozycję, tym razem z Japonii. Suzuki zaprezentuje bowiem tam swój nowy model segmentu B, małego hatchbacka o nazwie Baleno.

Póki co o wyglądzie nowego auta za wiele powiedzieć nie możemy, bo Suzuki podzieliło się jedynie zdjęciem, na którym widzimy samochód z profilu. Sylwetka trochę może przywodzić mniejsze Celerio, ale pięciodrzwiowe nadwozie jest wyraźnie większe. Na dołączonym filmie widzimy także fragmenty, gdy auto pokazane jest z innych ujęć i w przednich światłach można dostrzec lekkie nawiązanie do designu Swifta. Brak tu jednak większych fajerwerków stylistycznych i raczej Baleno nie będzie autem bardziej przyciągającym wzrok na ulicach.

Design nowego Suzuki zapowiedziany został już na tegorocznych targach w Genewie, gdzie firma pokazała prototypowe IK-2, choć oczywiście wersja produkcyjna ma w sobie więcej konserwatywnych rozwiązań. Nie znamy jeszcze dokładnych gabarytów Baleno, ale concept car mierzył 4023 mm długości, 1920 mm szerokości, 1450 mm wysokości, a rozstaw osi 2520 mm, co powinno umożliwić konkurowanie w segmencie B.

Suzuki Baleno

Nowe Suzuki ma stanowić bardziej opcję budżetową, ale znalazło się w nim miejsce na pewne nowości. Na razie brak szczegółowych informacji, ale pod względem technicznym najciekawszy będzie na pewno nowy turbodoładowany silnik  1.0 BOOSTERJET, który zdaniem Suzuki ma zapewniać odpowiednią dynamikę przy dużej dbałości o ekonomię.

Nowe Baleno oficjalnie zaprezentowane zostanie 15 września we Frankfurcie i choć mamy do czynienia z zupełnie nowym autem to jednak taki model już kiedyś figurował w ofercie japońskiego producenta. W 1995 roku samochód o takiej nazwie wszedł do sprzedaży jako przedstawiciel segmentu C, jako konkurencja dla Golfa, Astry, Sunny i Corolli. Ówczesny model platformę oraz wiele komponentów przejął od Swifta, lecz auto dysponowało przedłużonym rozstaw osi i powiększoną kabiną. W pierwszych latach produkcji  sprzedawał się całkiem nieźle, w międzyczasie przechodząc facelifting, aż do 2002 roku kiedy zastąpiła go Liana. Mowa oczywiście o Europie, bo w krajach rozwijających się można było go jeszcze nabyć do 2007 roku, gdy do sprzedaży wszedł SX4 sedan, który zajął jego miejsce w fabryce Maruti.

 



Podobne artykuły

Podobne testy