Volkswagen Passat Alltrack - Kombi dla wymagających
Volkswagen podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentuje drugą generację Passata Alltrack. Uterenowione kombi otrzyma lepsze właściwości terenowe, napęd na cztery koła 4MOTION w każdej wersji i mocniejsze silniki.
Dla tych, którym zwykły Passat Variant nie wystarcza, Volkswagen przygotował uterenowioną odmianę Alltrack. Klasyczne kombi w odmianie z napędem na obie osie występuje tylko z najmocniejszą, 240-konną jednostką wysokoprężną 2.0 TDI Bi-Turbo, natomaist Alltrack napęd 4MOTION otrzyma w każdej wersji silnikowej. Uzupełnieniem właściwości jezdnych będzie prześwit podwyższony z seryjnych 145 mm do 172,5 mm (poprzednia generacja Alltracka miała 165 mm), elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS+ (opcjonalna lub seryjna, w zależności od wersji), a także seryjny system umożliwiający zmianę trybu jazdy. Ten ostatni, oprócz ustawień "Eco", "Normal", "Sport" i "Individual", otrzymał dodatkowy tryb "Offroad" ingerujący w pracę ABS-u, potencjometra gazu, automatycznej skrzyni biegów, a także asystentów wjazdu na wzniesienie i zjazdu. Warto dodać, że nowym Passatem Altrack pociągniemy przyczepę nawet o masie 2200 kg.
Paletę jednostek napędowych stanowią dwa silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Benzynowe to 1.4 TSI 150 KM oraz 2.0 TSI 220 KM (wciąż zastanawiamy się: gdzie podział się motor 1.8 TSI 180 KM? Czyżby konflikt rodzinny ze Skodą Octavią Scout?), a diesle to 2.0 TDI w trzech wariantach mocy: 150, 190 i 240 KM - przypomnijmy, wszystkie standardowo z napędem 4MOTION. Jednostki 1.4 TSI 150 KM i 2.0 TDI 150 KM będą seryjnie łączone z 6-biegową skrzynią manualną, natomiast pozostałe z 6-biegową automatyczną DSG.
W kwestii stylizacji, Alltracka z zewnątrz poznamy przede wszystkim po dodatkowych osłonach zderzaków, progów i nadkoli, a także po nowych 17-calowych obręczach z lekkich stopów (opcjonalnie mogą mieć rozmiar 18" lub 19") i specjalnych plakietkach "Alltrack" na atrapie, błotnikach i tylnej klapie. We wnętrzu natomiast zagościły nowe fotele pokryte tapicerką "7 Summits" połączoną z alcantarą, listwy progowe ze stali szlachetnej z napisem "Alltrack", czy też zmodyfikowany system multimedialny, który będzie mógł wyświetlać informacje przydatne do jazdy w terenie - kąt skrętu kół, kompas czy też wysokościomierz.
Nowy Volkswagen Passat Alltrack pojawi się w salonach pod koniec września. Czy auto odniesie sukces? Przypomnijmy, że jak zwykle będzie on zależał także od ceny, dlatego z niecierpliwością czekamy na polski debiut i ceny uterenowionego kombi.