producenci i rynek

Fiat 500X dostępny w Polsce od 59 900 zł

Do polskich salonów wjechał Fiat 500X, którego można już śmiało zamawiać. Crossover dołączył do licznej rodziny „pięćsetki” i dostępny jest od 59 900 złotych.

Decydując się na Fiata 500X, klienci dostaną wybór między dwiema wersjami stylistycznymi. City Look przypominać ma miejskie korzenie pojazdu, zaś nieco droższy Off-road Look zdradzać ma terenowe możliwości auta. W drugim wariancie dostępny jest także napęd na cztery koła, mocniejsze jednostki napędowe oraz dziewięciobiegowy automat.

Cennik zaczyna się od wersji Pop, która została wyceniona na 59 900 zł. Wersja bazowa posiada silnik benzynowy 1.6 E-Torq o mocy 110 koni mechanicznych. Do jego obsługi służy zaś pięciobiegowa przekładnia manualna. Wyposażenie tej wersji obejmuje elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektryczny hamulec postojowy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektryczne wspomaganie kierownicy, czujniki zapięcia pasów przednich i tylnych, sześć poduszek powietrznych, system ESC wraz z HSA i PBA.

Z droższą wersją wyposażeniową, Pop Star, przychodzi kilka elementów umilających codziennie użytkowanie auta, których zdecydowanie zabrakło w wersji podstawowej. Wśród nich znalazła się klimatyzacja manualna, radio UConnect z 5-calowym ekranem dotykowym, 17-calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, a także selektor trybu jazdy Drive Mood Selector. W tej wersji klient zyskuje także możliwość wyboru jednostki napędowej. W przypadku podstawowego silnika wolnossącego cena wzrośnie o 5 000 zł względem wersji podstawowej. Do wyboru jest jednak też turbodoładowana benzyna o pojemności 1,4 litra i mocy 140 koni mechanicznych oraz turbodiesel o mocy 120 koni mechanicznych. Za Fiata 500X wyposażonego w te silniki w wersji Pop Star trzeba zapłacić odpowiednio 72 900 zł i 78 400 zł.

Bardziej miejska odmiana 500X dostępna jest także w wersji Lounge. W tym wariancie auto zostaje wyposażone dodatkowo w system bezkluczykowego uruchamiania silnika i dostępu do auta, dwustrefową klimatyzację automatyczną, reflektory biksenonowe, nawigację UConnect Nav oraz ekran TFT między zegarami. Tutaj w zależności od silnika ceny wahają się od 72 500 zł do 86 100 zł.

Decydując się natomiast na stylistkę Off-road Look należy brać pod uwagę jeszcze wyższe ceny. Różnią się także wersje wyposażenia oraz gama silników dostępnych dla uterenowionego 500X.

Wersja podstawowa tutaj nazywa się bowiem Cross i jest odpowiednikiem wersji Pop Star, która została dodatkowo wzbogacona o stylizowane na terenowy samochód zderzaki z przodu i z tyłu, relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby oraz system poprawy trakcji przedniej osi Traction+. W tym wariancie nie można też wybrać wolnossącego silnika benzynowego. Dostępny jest turbodoładowany benzyniak za 75 900 zł, słabszy diesel za 81 600 zł oraz mocniejszy, 2.0 Multijet o mocy 140 koni mechanicznych za 86 900 zł. Ostatni silnik napędza od razu wszystkie cztery koła i daje możliwość wyposażenia auta w dziewięciobiegową przekładnię automatyczną. Zmiana skrzyni będzie jednak kosztować 11 000 zł (97 600 zł za 2.0 Multijet 140 KM z napędem 4×4 i skrzynią automatyczną).

Najwyższe ceny 500X przypadają natomiast na wersję Cross Plus. Dostępna jest ona wyłącznie z mocniejszym silnikiem wysokoprężnym i napędem na cztery koła. Na wyposażeniu znalazły się te same elementy co w wersji Lounge, z dodatkiem 18-calowych felg ze stopów lekkich oraz czujników parkowania z tyłu. Tutaj decydując się na wersję z manualną skrzynią biegów trzeba zapłacić 96 600 zł, a w przypadku dziewięciobiegowego automatu 105 600 zł.

 

Dyskusja

komentarzy



Podobne artykuły

Podobne testy