Nowości

2017 Toyota Hilux Tonka Concept

Toyota Hilux Tonka – Zabawka dużych chłopców

Już tradycyjna odmiana Toyoty Hilux uchodzi za sprawną w terenie maszynę. Ale co się stanie, gdy swoje trzy grosze wtrąci producent zabawek Tonka? Wówczas powstanie zabawka dla prawdziwych twardzieli!

Są takie rzeczy, z których się nie wyrasta. Niemniej, dorosłym mężczyznom nie przystoi już bawić się samochodzikami. Ale czy na pewno? Czy sytuację może uratować fakt, że “zabawka” jest w skali 1:1 i wjedzie dosłownie wszędzie? Australijski oddział Toyoty twierdzi, że tak, dlatego opracował we współpracy z Tonką specjalną odmianę pickupa Hilux.

2017 Toyota Hilux Tonka Concept

Toyota Hilux Tonka Concept jest oparta na tradycyjnej wersji pickupa z podwójną kabiną, ale zakres modyfikacji może zaimponować niejednemu. Prawdę mówiąc z zewnątrz autu bliżej do rasowej wyścigówki zdolnej do pokonania jednym tchem Rajdu Dakar, niż do klasycznego woła roboczego Toyoty. Malowanie hardcore’owego Hiluxa upodabnia go do pszczoły, przed którą czują respekt wszystkie inne mechaniczne “owady”.

Królowa ula wyróżnia się pokrywą silnika i tylną klapą wykonanymi z włókna węglowego, tylnym spojlerem, akcesoryjnymi zderzakami opracowanymi z myślą o jeździe w ciężkim terenie, LED-owym zestawem dodatkowego oświetlenia (nie tylko na dachu) i poprowadzonym wysoko ponad maską wlotem powietrza. Karoserię Hiluxa w wersji Tonka charakteryzuje też solidne orurowanie chroniące głównie progi samochodu. Do tego dochodzą 35-calowe koła z naciągniętymi terenowymi gumami i “zestaw ratunkowy” na pace składający się ze skrzynek z narzędziami, kanistrów i zapasowych kół.

2017 Toyota Hilux Tonka Concept

Modyfikacje mechaniczne to m.in. zwiększony o 15 cm prześwit, wytrzymalsze zawieszenie i metalowa płyta zamontowana pod samochodem, która ma osłaniać nie tylko silnik, ale też miskę olejową i inne kluczowe części. Pod potężną karbonową maską pracuje 2,8-litrowy motor o nieznanych parametrach. W Polsce ten silnik nie jest oferowany, ale jeśli nie zmienił się on w stosunku do wersji produkcyjnej, to auto powinno legitymować się mocą 176 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 420 Nm. Nie wiadomo także, na jaką przekładnię zdecydowała się Toyota.

Jest natomiast pewne, że nie ujrzymy produkcyjnej wersji opisywanego samochodu. Toyota Hilux Tonka Concept to auto, które zbudowano tylko w celach pokazowych. Będzie można je oglądać na off-roadowych wydarzeniach, pokazach i targach motoryzacyjnych w Australii.