Koniec dziedzictwa, Subaru wyciąga wtyczkę z Legacy. Kultowy model znika

Subaru Legacy przez lata było jednym z najważniejszych produktów tej marki. Dziś jest cieniem samego siebie i finalnie znika z rynku. W USA do salonów trafił ostatni w historii rocznik modelowy tego auta.

Subaru Legacy pojawiło się na rynku w 1989 roku i od razu zyskało ogromne uznanie. Pomogły w tym sukcesy w rajdach (tak, ten model też wykorzystywano), świetne silniki i genialne prowadzenie. Przez lata wiele osób wybierało ten samochód właśnie ze względu na te cechy. Teraz jednak segment sedanów klasy średniej znika nawet w USA. Finalnie więc Japończycy rezygnują z tego samochodu.

Subaru Legacy traci na znaczeniu. Od 2020 roku na najważniejszym rynku sprzedaje się coraz gorzej

Ostatnim rokiem, gdy zanotowano regularny wzrost sprzedaży i rekordowy wynik dla Legacy, był 2016. Od tamtej pory japońska marka borykała się z huśtawką w postaci słabnącego zainteresowania wśród klientów. Przełomowy był rok 2020, kiedy to w czasie pandemii Legacy zanotowało największy zjazd. I choć w tym roku sprzedaż nieco poszła w górę, to wyniki i tak są dalekie od optymalnych.

Dlaczego do tego doszło? Po pierwsze - nie jest to już tani samochód. Obecnie w USA bazowa wersja kosztuje 26 000 dolarów. Po drugie - klienci przesiadają się do SUV-ów. W gamie Subaru wybierają z kolei inne samochody, oferowane na amerykańskim rynku, Mowa tu o nowym Outbacku, który wciąż będzie w salonach, Foresterze i Ascencie.

Legacy już kilka lat temu zniknęło z oferty w Australii i w Japonii, czyli na dwóch pozostałych najmocniejszych dla tego modelu rynkach. Dalsze inwestowanie w ten samochód nie jest więc sensowne.

Subaru Legacy 2024 Subaru Legacy 2024

W 2028 roku Subaru chce mieć 8 elektryków w ofercie

Póki co jest to jednak tylko Solterra, czyli bliźniak Toyoty bZ4X. Japoński elektryczny SUV nie zyskał wielkiego uznania, ale pozostaje w ofercie. Co przyniesie przyszłość? To wciąż tajemnica, ale bez wątpienia najważniejsza będzie tutaj bliska współpraca z Toyotą. Bez niej Subaru nie ma szans na sukces.

Poza tym ta marka na dobre pożegnała sportowe samochody z charakterem. To też może być jeden z powodów słabnącego zainteresowania. Nowe auta są dobre, ale brakuje im czegoś, co przyciągnęłoby uwagę szerszego grona odbiorców.